BMX Top Competitie in Valkenswaard

BARENDRECHT – Op zondag 12 april werd de eerste Nationale BMX wedstrijd in Valkenswaard gereden.

De beste wedstrijd rijders uit de afdelingen Noord-Oost-, Zuid- en West Nederland komen bijeen om te strijden voor een finale plek. De Top competitie is niet alleen voor de top rijders bedoeld, maar zeker ook voor rijders die tijdens deze grote wedstrijden, op dit niveau wedstrijd ervaring op willen doen. Ervaringen die tijdens andere wedstrijden goed te gebruiken zijn.

Op zaterdagavond begint het BMX festijn met een time trial voor de junioren en Elite rijders. Tussen de regenbuien door kon de tijdrit gereden worden. Kyley Molendijk, Junior Men 16 jaar, eindigde ondanks een straffe wind op een knappe 7e tijd.

Zondag beloofde een prachtig mooi weer wedstrijddag te worden. Voor FCC Barendrecht reed de 5 jarige Teun Ouwens zijn primeur op een grote wedstrijd. Kranig reed hij mee tussen de jongens en meiden tot 7 jaar. Mees de Roos, Luc van Haaren, Kian Dolf, Ruben van Gemeren, Menno van Bebberen hebben in de manches laten zien dat ze dit BMX geweld prima aan kunnen.

Max de Groot overtrof zich zelf door de kwart finales te halen. Zo ook Boyd Visser die een pittige tegenstand te verduren kreeg.

Mika Gouman was superblij met zijn verdiende halve finale plek. Kyley Molendijk werd 5e in de halve finale en miste dus op een haar na de finale.

Finales

Nova de Roos was weer op dreef en met mooie winst in de manches, wist zij via de halve finale een zeer knappe vijfde plek in de finale te bemachtigen. Stijn Ouwens weet het altijd spannend te maken voor de toeschouwers. Relatief eenvoudige winst in de manches, maar met flinke strijd in de kwart – en halve finale weet hij in de finale een prachtige vierde plek op te eisen.

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: www.fccbarendrecht.nl