Binnenland Dames 1 (Seizoen 2016/2017)

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben maandagavond door een 47-84 winst in Landsmeer tegen de huidige nummer drie van promotiedivisie, Landslake Lions 2, de kwartfinale van het nationale bekertoernooi bereikt. Voor de Barendrechtse formatie was het de 6e wedstrijd in een periode van 20 dagen en dat was duidelijk te zien in grote delen van de wedstrijd.

De focus was er niet altijd maar in de delen van de wedstrijd dat die er wel was kon de formatie van Joost van Rangelrooy makkelijk het verschil maken. Dat was vooral in het eerste kwart en laatste kwart van de wedstrijd het geval.

Via 4-19 aan het eind van het eerste kwart werd de rust bereikt met een 21-35 stand. Na het derde kwart stond er een 38-57 stand op het scorebord en via een 9-27 laatste kwart pakte Renes/Binnenland met 47-84 uiteindelijk ruim de zege.

De loting voor de kwartfinale vindt later deze week plaats en naar verwachting zullen alle teams uit de Vrouwen Basketball League zich hiervoor plaatsen.

Scores: Maxime Essenstam 18, Gabriëlle van den Bosch 18, Lisa van den Adel 14, Inez van Hulsen 13, Janine Guijt 7, Michelle Zantman 5, Randell van der Lee 4, Yvette Adriaans 3, Imke van Genderen 2.