Zilver en brons voor kunstrijdsters Dani Loonstra en Sophie Bijkerk in internationale Ice Talent Trophy

In het Belgische Hasselt werd er aan de Ice Talent Trophy deelgenomen door de Barendrechtste rijdsters Dani en Gabi Loonstra en Sophie Bijkerk.

Dani Loonstra (13) reed de categorie Advanced Novice dames (group 2) en een internationaal deelnemersveld van 12 rijdsters. Dani reed een sterke korte kür en eindigde met een puntentotaal van 29,33 op de derde plaats. Zaterdag kwamen de rijdsters aan de start voor de lange kür die Dani ruimschoots won met 58,23 punten. Met een mooi puntentotaal van 87,56 en een Personal Best zag zij in het algemeen klassement een Belgische rijdster met een klein puntenverschil voor zich eindigen. Dani name het zilver mee naar Nederland.

Zus Gabi reed in de categorie Miniemen een prachtige kür waarin een paar elementen niet helemaal goed uit de verf kwamen. Met haar punten totaal eindigde zij in een veld van 27 rijdsters op de 17e plaats.

Sophie Bijkerk wint brons

In de categorie Junioren reed Sophie Bijkerk (15) een prima wedstrijd waarin het plezier zichtbaar terug is. Sophie reed prachtig met sterke sprongen en prachtige pirouetten die haar punten opleverden. Zowel na de korte als na een super goede lange kür eindigde Sophie op de derde plaats. Met een puntentotaal van 94,39 was dit goed voor een 3e plaats op het podium.

De rijdsters gaan nu volop in training en focussen op het Nederlands Kampioenschap Kunstrijden van 22 t/m 25 februari op de Uithof in Den Haag.

De rijdsters werden gecoacht door Nicole Goossens van het trainersteam bij Kunstrijvereniging De Drechtsteden.

Foto: Vlnr Dani Loonstra, Junioren dames: Merel Beverloo, Sophie Bijkerk en Lisa Weijer (Fotografie: Matthijs Bijkerk)