Korfbal

BARENDRECHT – [Nicki Jansen] Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. In Tilburg zou de allereerste competitiewedstrijd in de zaal voor Vitesse A1 plaatsnemen. Tilburg A1 was een voor Vitesse vrij onbekende ploeg, maar zeker was dat zij zouden strijden om de punten in hun thuishal te houden. En dan komt de vraag bij ons op: Zou Vitesse A1 er net zo hard voor knokken? Of zou zij zichzelf verliezen in het gevecht om de punten?

Voor beide ploegen begon de wedstrijd heel stroef: weinig kansen en een slordige spelopzet. Dit resulteerde na acht gespeelde minuten in een stand van slechts 1-1. En dit typerende beeld was alleszeggend over het vervolg van de wedstrijd. De wedstrijd ging gelijk op en door een cruciale overtreding in de laatste 5 seconden van de eerste helft aan de kant van Vitesse werd de ruststand een 7-6 voor Tilburg.

De overtreding van de eerste helft liet zien dat Vitesse er niet bij was met haar hoofd. De wedstrijd werd hard tegen hard gespeeld aan beide kanten, maar helaas werd het niet hard gespeeld op de juiste flanken: beide teams scoorde veel te weinig voor hun kunnen. Uiteindelijk resulteerde het harde spel van beide teams in het nadeel van Vitesse met een gele kaart voor een heer en eindigde de wedstrijd met een 14-13 winst voor Tilburg A1.

Ja, wat moet je ervan zeggen? Deze wedstrijden heb je er wel eens tussen zitten. Ik denk dat je aan deze wedstrijd heel erg kon zien dat Vitesse A1 nog een jong team is. Een wedstrijd kan je nooit verliezen op de scheidsrechter, zelfs al heeft de scheidsrechter een cruciale en allesbepalende rol in het veld. Wanneer een scheidsrechter dubieuze keuzes maakt, zal dit zeker invloed hebben op de spelers, ook al mag dit niet het geval zijn..

Sommigen kunnen hier goed mee omgaan, anderen helemaal niet. Aan Vitesse A1 de taak om hun enthousiasme en fanatisme leren te beheersen, zodat zij weer kan spelen zoals Vitesse A1 spelen kan.Volgende week zaterdag mag Vitesse A1 het opnemen tegen Vriendenschaar A1 in de mooie nieuwe thuishal op de Bongerd.

Because persistence can change failure into extraordinary achievement.” En dat is iets om te onthouden.