Hockeyheren slepen weer punten binnen na 2-1 winst tegen DES

BARENDRECHT – [Foto’s] Het eerste herenteam van Hockeyclub Barendrecht (HCB) heeft vanmiddag (Zondag 4 oktober 2015) op eigen veld weer overwinningspunten kunnen bijschrijven op het totaal: ze wonnen met 2 – 1 van DES (Kaatsheuvel). Hiermee blijven ze op de eerste plaats staan.

De wedstrijd begon lastig voor de Barendrechtse club, DES wist in de eerste minuten behoorlijk wat druk te zetten, zelfs op de Barendrechtse helft. Gelukkig wisten de Barendrechters snel weer de controle op het eigen veld terug te krijgen, dit resulteerde in de 1 – 0 voorsprong.

Blessures

Die voorsprong ging echter niet zonder slag of stoot: een glad veld zorgde voor flink wat uitglijders aan beide kanten. Ook moest er af en toe even tot 10 worden geteld vanwege snoeiharde ballen tegen een voet, knie of hand. Barendrecht moest in de 2e helft wisselen nadat een speler geblesseerd raakte door een harde uitglijder tegen de paal van de goal.

Overwinning

Met een strakke combinatie wisten de Barendrechtse heren de 2 – 0 binnen de palen te tikken. Deze score werd vastgehouden tot het eind van de officiële speeltijd. Twee strafcorners door DES werden drie minuten voor het eind nog even onschadelijk gemaakt door Barendrecht.

DES wist echter in de eerste van de twee extra speelminuten nog een goal te maken na een jammerlijk slordige fout van Barendrecht: de bal werd praktisch voor de goal gelegd voor de tegenstander. Nog eventjes bleef het spannend, maar bij het eindsignaal stond er nog steeds 2 – 1 op het scorebord: HCB Heren 1 pakt hiermee opnieuw de overwinningspunten.

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)

Whoops, er ging iets mis. We werken eraan...