Lintex-Binnenland na rust eenvoudig langs Amazone

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben de thuiswedstrijd tegen Amazone Utrecht in een ruime 80-48 overwinning omgezet. Tot de rust was het nog een wedstrijd (28-26), daarna was het gedaan met het verzet van de Utrechtse opponent. Onder aanvoering van Zera Butter (27 punten) en een uitblinkende Lisa van den Adel die met 19 punten en 17 rebounds een mooie double-double liet aantekenen werd Amazone in het tweede bedrijf compleet opgerold en werd uiteindelijk een 80-48 zege geboekt. Door de zege stijgt Lintex-Binnenland naar de vierde plek op de ranglijst.

De eerste minuten van de wedstrijd is voor de bezoekers uit Utrecht, die met 2-6 een voorsprong pakken. Via Zera Butter komt Lintex-Binnenland dan wat beter in de wedstrijd en via Shari Jeffrey kan de thuisploeg bij 7-6 de eerste voorsprong pakken. Even later is het na een driepunter van Lisa van den Adel 14-8 en lijkt Lintex-Binnenland de wedstrijd naar zich toe te trekken. Amazone haakt echter aan en bij een 16-12 stand wordt het kwart afgesloten. In het tweede kwart loopt de thuisploeg in eerste instantie weer weg van Amazone (22-14), maar de ploeg van coach Ray Laatst vecht zich terug in de wedstrijd, ook al omdat Lintex-Binnenland te slap in de afwerking is. De marge bij rust is dan ook slechts 2 punten in het voordeel van de thuisploeg (28-26).

Na rust ziet het publiek een heel ander Lintex-Binnenland. De ploeg komt scherp uit de kleedkamer en is een stuk nauwkeuriger in de afronding. Willeke Bruins opent de score en via Lisa van den Adel en Zera Butter is het verschil in een mum van tijd boven de 10 punten gebracht (38-26). Heel even weet Amazone nog terug te komen (40-32), maar vervolgens is het via onder andere Michelle Zantman alleen maar Lintex-Binnenland dat de klok slaat en het kwart afsluit met een 55-36 voorsprong. In het laatste kwart blijft de Barendrechtse formatie geconcentreerd en dendert rustig verder. Lisa van den Adel blijft met scherp schieten en rebounds pakken, Zera Butter toont haar schutterskwaliteiten en ook Linda Appers en Yvette Adriaans hebben de goede richting te pakken. Amazone kan nog maar weinig weerwerk bieden een een paar minuten voor tijd kan Joost van Rangelrooy Zera Butter en Lisa van den Adel dan ook met applauswissels naar de kant halen. Uiteindelijk gaat de zege met een ruime 80-48 score verdient naar Lintex-Binnenland.

Zera Butter 27 (+ 5 steals), Lisa van den Adel 19 (+ 17 rebounds), Willeke Bruins 10 (+ 6 rebounds), Michelle Zantman 8 (+ 5 steals), Yvette Adriaans 7, Linda Appers 6 (+ 7 rebounds), Shari Jeffrey 3 (+ 5 assists).

Volgende week

De volgende wedstrijd speelt Lintex-Binnenland op zaterdag 17 oktober in Landsmeer. Op woensdag 21 oktober volgt dan in sporthal De Driesprong de thuiswedstrijd tegen de huidige koploper van de Vrouwen Basketball League, Dozy BV Den Helder.