Kampioenen FCC Barendrecht bij BMX West Competitie

BARENDRECHT – Afgelopen zondag (23 okt) werd de elfde en laatste wedstrijd van de BMX West Competitie gereden. Het was vooral voor de topsporters een druk seizoen met veel wedstrijden, maar de spirit zat er nog flink in bij alle rijders. Op het mooie BMX Circuit in Baarn lieten de rijders van FCC Barendrecht zien dat zij een flinke trapper mee rijden in de competitie.

Gedurende deze competitie rijden de top 5 rijders punten bij elkaar voor het verenigingsklassement. FCC Barendrecht is als club op een verdienstelijke 5e plek geëindigd. De beker werd in ontvangst genomen door Chad en Reza Roks.

Na tien wedstrijden staat het klassement al aardig vast. Maar in de BMX sport kan van alles gebeuren, een goede wedstrijd in Baarn rijden was nodig om de positie zeker te stellen.
Binnen de categorie Boys 7/ Girls 8 wist Reza Roks het kampioenschap te behalen. Stijn Ouwens won de competitie bij de Boys 11. Knappe prestaties, beide rijders prolongeren hun titel.

Nova de Roos wist ook dit jaar haar mannetje te staan binnen de categorie boys 8 / girls 9. Zij behaalde een tweede plek. Als eerstejaarsrijder mocht Joost Vrij bij de boys tot 6 jaar het podium beklimmen voor de derde plek. Ook Matthieu Roks, cruiserklasse 40+, kon met een beker voor een verdienstelijke derde plek naar huis.

Het niveau van West is aanzienlijk gestegen dit jaar. Mooie top 10 klasseringen voor: Teun Ouwens, Mika Gouman, Kees Wildeboer, Mees de Roos, Luc van Haaren, Arnold Thomassen, Mandy van Esdonk en Daniëlle Huvermann.

Prachtige sport momenten, ervaringen en mooie klasseringen voor: Davy de Werker, Nathan Paula, Levi Lock, Terje Koopmans, Mika Krijspijn, Ivan Vermeulen, Thijs Vrij, Tycho Kuiters, Chad Roks, Iris Udo, Kevin Bronswijk, Kevin Sinterniklaas, Max de Groot, Jens van Esdonk, Marley Roeland, Jay Breek, Jeffrey de Werker, Menno van Bebberen, Pascal Grimbergen, Martijn Vermeulen, Rob Udo en Jeroen Koopmans.

Foto: Remco Huvermann Photography