BCIM Zuid Holland Kampioenschap in Oud Beijerland: FCCB eindigt op 2e plek

BARENDRECHT – De vier fietscrossverenigingen van Zuid Holland, waaronder FCC Barendrecht, hebben de handen in één geslagen en organiseerden gezamenlijk een ZHK waarvan de aftrap in Oud Beijerland is. Volgens een roulerend systeem zullen de komende jaren de wedstrijden gereden worden in Barendrecht, Rijswijk en Zoetermeer. Uniek is de gezamenlijke organisatie waar ieder jaar de vier verenigingen ieder hun vrijwilligers voor de organisatie en wedstrijddag verzorgt.

Zondag 12 juni werd de wedstrijd gereden. De toeschouwers hebben kunnen genieten van alles wat BMX zo’n aantrekkelijke sport maakt. Onder wisselende weersomstandigheden was er grote strijd, snelheid en mooi technisch rijden. Hoge sprongen, achterwielen en knap bochtenwerk wat ook de nodige valpartijen tot gevolg had. Iedere rijder is tot het uiterste gegaan want er was niet alleen een persoonlijke titel te verdienen, ook reedt je voor de club. De 10 beste rijders telden mee voor het puntenklassement; Fietscrossclub Barendrecht eindigde op een mooie tweede plek.

In de finales ging het er stevig aan toe. De stand na de manches kon maar zo veranderen na een gewonnen rit of valpartij. En dat gebeurde ook, waardoor de finales zinderden van de spanning. Menig podium bezetting werd hierdoor dan ook een verrassing.

FCC Barendrecht heeft zich weer van een mooie kant laten zien en toont respect voor de rijders die alleen met C2C-ervaring ook dit BCIM Zuid Hollands Kampioenschap hebben gereden.

Trots mag de club zijn op Joost Vrij en Mika Gouman; zij reden zich naar de titel Zuid Hollands Kampioen 2016.

Mooie podiumplaatsen voor: Teun Ouwens (2), Kees Wildeboer (3), Stijn Ouwens (2) en Luc van Haaren (3), Arnold Thomassen (3), Menno van Bebberen (2).

Knap gestreden hebben alle rijders: Boys 7; Nathan Paula, Boys 8/Girls9; Terje Koopman, Pim Morren, Nova de Roos, Boys 9; Lukas Snijders, Mika Krispijn, Ivan Vermeulen, Mike Barendrecht, Filip Put, Boys 10/Girls 11;Thijs Vrij, Kevin Bronswijk, Bente Koopmans, Kevin Sinterniklaas, Iris Udo, Tijmen Trap, Boys 11; Jens van Esdonk, Max de Groot, Mees de Roos, Marley Roeland, Boys 12; Ernesto Rijsdijk, Boys 13; Nick Haas, Boys 14/Girls 15; Kian Doff, Daniëlle Huvermann, Mandy van Esdonk, Boys 17+; Matthieu Roks