HCB Hockeyclub Barendrecht, Heren 1 (Thuiswedstrijd 03-04-2016)

BARENDRECHT – [HCB Heren 1] In de allerlaatste wedstrijd van het seizoen staat er nog een hoop op het spel. Hoofdzakelijk de eventuele promotie, ook al is de kans klein, maar ook de goedmaker tegen Pijnacker wegens de 5-5 in de eerste wedstrijd. Om te promoveren is de eerste voorwaarde dat we winnen. Genoeg werk aan de winkel dus. Trouwens, Remco Klomp was er ook ineens bij. Gek.

De samenvatting van de wedstrijd zal wat summier zijn om ruimte te laten voor de samenvatting van het seizoen. De wedstrijd komt op het volgende neer.

Binnen drie minuten staan we 2-0 achter. Door deze onthutsend zwakke start moet Barendrecht van heel ver gaan komen. Maar een beetje ingewijde supporter of lezer weet dat dit zeker niet onmogelijk is. Het beeld verandert dan ook al snel in een overheersend Barendrecht. De eerste strafcorner die toegekend wordt, is een prooi voor Remco Klomp. Zo lelijk als de corner er vorige week in ging, zo oogstrelend verdwijnt deze in de goal. Barendrecht komt daarna door weer een doelpunt van Remco Klomp op gelijke hoogte. Dit is het moment dat de arbitraire variëteit toeslaat. De beslissings- en kaartenmolen gaat naar het standje ‘willekeurig’ en brengt Barendrecht in grote problemen. De bezoekers zullen met negen man verder moeten, als Pijnacker een strafbal mag gaan nemen. Deze wordt zeer netjes benut en brengt de thuisploeg weer op voorsprong. Na de rust moet Barendrecht nog verder in ondertal en moet daarbij een doelpunt toelaten. Als er weer 22 spelers op het veld staan moet Barendrecht drie maal gaan scoren om te winnen. Het speelbeeld is daar absoluut naar, maar een doelpunt MAG (letterlijk?) gewoon niet vallen. In de laatste fase van de wedstrijd zijn het Edgar van Teeffelen en Sven Galjaardt die zo duidelijk scoren dat er echt niemand omheen kan. Helaas blijft de score op 4-4 steken en zit er voor Barendrecht dit jaar geen promotie in.

Maar wat was het jaar mooi! Wat een lekker team stond er iedere week op het veld en wat werden zij ondersteund door een fantastische supportersschare. Uit of thuis, ze waren erbij. Zeer veel dank voor zij die er door dik en dun bij waren en het seizoen hebben gemaakt zoals het is geworden. Hulde voor Wim Riegman die onze manager was dit seizoen. Jasper Bredius en Henk Bal, zonder jullie geen perfect georganiseerde randzaken en sfeer. Noem het manager (op locatie) of wat dan ook, zonder jullie geen wij. Arjen Laar. Twee jaar trainer van deze groep en wat een feest. Vorig jaar promotie, dit jaar heb je ervoor gezorgd dat we erg lang konden blijven nadenken over de volgende droom. Bedankt voor je inzicht, begeleiding en andere zaken. Succes bij je volgende uitdaging.

Dit was m, 2015/2016. Iedereen bedankt voor alles, het was een topjaar. Nog wat korte feitjes. We hebben het minste aantal wedstrijden verloren. We hebben achterlijk veel gelijk gespeeld (27%). Bremen was briljant!

Tot volgend jaar.