Binnenland Dames 1 (Seizoen 2016/2017)

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben de lastige uitwedstrijd tegen Dozy BV Den Helder niet in winst kunnen omzetten. Bij rust had de ploeg van coach Joost van Rangelrooy nog een 31-37 voorsprong, maar na rust had het geen antwoord op de tactische aanpassingen van de coachingstaff van de thuisploeg die vervolgens terecht met 81-63 de winst pakte.

Door de nederlaag bezetten Renes/Binnenland en Dozy BV Den Helder gezamenlijk de zo begeerde 4e plek op de ranglijst die recht geeft op deelname aan de play-offs. De Barendrechtse formatie, die al heel het seizoen met veel langdurige blessures te kampen heeft, hoopt wel op niet al te lange termijn weer te kunnen beschikken over Maxime Essenstam en Randell van der Lee. In de belangrijke eindfase van de reguliere competitie zullen dit voor coaches Joost van Rangelrooy en Mitchell Lieveld zeer welkome versterkingen zijn.

Wedstrijd

Beide ploegen ontlopen elkaar in de beginfase van het eerste kwart niet, maar Renes/Binnenland heeft al wel snel last van de foutenlast. De scores van de thuisploeg komen dan ook voornamelijk van de vrije worplijn daar waar Renes/Binnenland het van de veldscores moet hebben. Tot de 10e minuut gaat het gelijk op (18-18), maar in de laatste minuut weet de thuisploeg toch een kleine voorsprong te pakken (23-18). Onder aanvoering van Gabriëlle van den Bosch en Jantine Kraak komt Renes/Binnenland in het tweede bedrijf beter in de wedstrijd en naast de thuisploeg (26-26). De Barendrechtse ploeg heeft het betere van het spel en kan zo bij rust de voorsprong pakken (31-37).

Na rust komt Dozy BV Den Helder met een ander strijdplan het veld in en Renes/Binnenland moet bij gebrek aan voldoende lengte passen. De Helderse formatie kan het initiatief nemen en weet op een 42-39 voorsprong te komen. Even blijven de teams dan in elkaars kielzog maar uiteindelijk moet Renes/Binnenland buigen en is de stand na het 3e kwart 61-51. Het laatste kwart loopt het verschil nog verder op (75-53) en pas dan weet Renes/Binnenland weer wat dichterbij te komen (77-59). De wedstrijd gaat kabbelt vervolgens naar het eindsignaal dat bij een 81-63 stand klinkt.

Scores

Scores: Gabriëlle van den Bosch 19, Jantine Kraak 18 (+ 11 rebounds), Inez van Hulsen 8 (+ 5 rebounds, 5 assists), Michelle Zantman 6, Lotte Sant 5, Janine Guijt 5, Lisa van den Adel 2.

Uitwedstrijd

Volgende week zaterdag speelt Renes/Binnenland wederom een uitwedstrijd. In Bemmel is om 20.30 uur de koploper van de Vrouwen Basketball League, Lekdetec.nl de tegenstander.