Basketbalvrouwen Binnenland simpel langs Amazone Utrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben na twee nederlagen weer een zege geboekt. In eigen huis was rode lantaarndrager Amazone Utrecht geen partij voor de formatie van coach Joost van Rangelrooy. Na een ruststand van 48-25 werd het uiteindelijk 90-54. Uitblinkster aan de kant van de thuisploeg was Gabriëlle van den Bosch die met 8 rake driepunters op een totaal van 24 punten uitkwam. Ook Janine Guijt met 19 punten en Lisa van den Adel met 13 punten kwamen in de dubbele cijfers.

Aan de kant van Amazone Utrecht was het alleen Camilla Neumann die met 24 punten en 12 rebounds de enige Utrechtse was die weerwerk kon geven. Renes/Binnenland is door het verlies van Solar-systemen Grasshoppers bij Lekdetec.nl weer alleen tweede op de ranglijst.

Wedstrijd

In de openingsfase is het in eerste instantie Amazone dat het betere spel laat zien en naar 7-10 kan uitlopen. Een driepunter van Lisa van den Adel en een drietal scores van Janine Guijt zorgen ervoor dat Renes/Binnenland het kwart met een 16-11 voorsprong kan afsluiten. De start van het tweede kwart is overduidelijk voor de Barendrechtse ploeg die via een driepunter van Michelle Zantman en scores van Randell van der Lee en Yvette Adriaans verder kan uitlopen (23-13). Vervolgens is het Gabriëlle van den Bosch die de ene na de andere driepunter van ver achter de boog erin gooit zodat het verschil snel oploopt richting de 20 punten (39-20). Het slotakkoord van de eerste helft is voor Janine Guijt en Lisa van den Adel die de ruststand van 48-25 op het scorebord zetten.

Direct na rust neemt Renes/Binnenland via een driepunter van Randell van der Lee en een score van Christa Baccas verder afstand (53-25) als Camilla Neumann namens Amazone wat terug kan doen. Ook Maxime Essenstam pakt wat scores mee maar verder afstand kan de thuisploeg niet echt nemen zodat bij een 66-39 stand het laatste kwart ingaat. Hierin stribbelt Amazone nog even tegen (69-47) maar daarna is het op aan Utrechte kant. Coach Joost van Rangelrooy gebruikt zijn gehele bank en met name Chermensa van la Parra laat in het laatste stuk van de wedstrijd leuke dingen zien en ook Imke van Genderen toont uit het goede basketball-hout gesneden te zijn. Ondertussen laat Gabriëlle van den Bosch haar 8ste driepunter noteren en wint Renes/Binnenland uiteindelijk met 90-54.

Scores: Gabriëlle van den Bosch 24 (8×3 + 4 steals), Janine Guijt 19, Lisa van den Adel 13 (+ 7 rebounds), Maxime Essenstam 8 (+6 rebounds), Christa Baccas 6 (+ 6 rebounds), Randell van der Lee 5, Chermensa van la Parra 5, Yvette Adriaans 4, Michelle Zantman 3, Imke van Genderen 3.

Final Four

Aankomende zaterdag speelt Renes/Binnenland de belangrijke uitwedstrijd voor plaatsing voor de Final Four in Katwijk tegen Solar-systemen Grasshoppers.

Foto: JWVG