Voetbal

BARENDRECHT – [Video] De Rijnmond-derby tussen Barendrecht en Capelle is zaterdag geëindigd in een 2-2 gelijkspel. Barendrecht gaf daarmee en vroeg opgebouwde 2-0 voorsprong uit handen.

In de openingsfase had Capelle weinig te vertellen en was Barendrecht heer en meester. Binnen het kwartier was het dan ook 2-0 dankzij een mooie kopbal van Melvin Winterberg en een vrije trap van Patrick Stolk. De 2-1, een vrije trap van Capelle die via een Barendrecht-been van richting werd veranderd, werkte halverwege de eerste helft verlammend op de Bongerdbewoners.

Na de thee was Capelle de bovenliggende partij en de gelijkmaker van Jair Balrak vlak voor tijd resulteerde dan ook voor een terechte 2-2 remise. Ondanks het gelijkspel stijgt Barendrecht wel een plaatsje naar plek 4. De rood/witten voeren op doelsaldo de brede subtop aan van liefst vijf ploegen met 13 punten. Het wedstrijdverslag en de wedstrijdbeelden vindt u hier.

Video: BVV Barendrecht, BarendrechtNU

(Op alle video's berust copyright. Video's mogen zonder toestemming v.d. maker niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)