HCB Dames 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – [HCB Dames 1, Emily] Vandaag (Zondag 11 oktober 2015) mocht Barendrecht aantreden tegen de nummer 5 van de competitie, Asvion. Met evenveel punten, maar een hoger doelsaldo, stond Barendrecht één plek boven de Schiedamse ploeg. Om boven hen te blijven was het dus zaak om deze pot te winnen.

Beide ploegen begonnen wat onwennig op het waterveld. Maar al snel nam Barendrecht de leiding en creëerde vele kansen. Helaas lukte het Barendrecht niet om zichzelf te belonen met een doelpunt. Asvion kreeg in de eerste helft maar liefst één keer de kans om op het doel te schieten. Het leek een kwestie van tijd totdat Barendrecht de punten zou verzilveren.

Helaas kwam in de 2e helft de klad erin en was het Asvion die de score opende. Met nog 10 minuten op de klok kwam er een lage backhandslag, hierdoor lag de bal op de plank; 1-0. Nog geen twee minuten later mocht Asvion nog een doelpunt bijschrijven op het wedstrijdformulier; 2-0. Barendrecht probeerde terug te komen met wat mooie acties en bereikte nog een paar keer de cirkel. Vier minuten voor tijd mochten zij nog een keer aanleggen voor een strafcorner, maar helaas weer zonder resultaat.

Spijtig genoeg was de uitslag dus 2-0 voor Asvion en ging Barendrecht zonder punten naar huis. Volgende week wordt er op eigen veld om kwart voor 1 gespeeld tegen Rapid en gaat Barendrecht opnieuw voor de drie punten.

We zien jullie dan graag weer aan de kant!