Voetbal

BARENDRECHT – De vrouwen van BVV Barendrecht hebben hun eerste wedstrijd in de topklasse vandaag (Zaterdag 5 september 2015) verloren. De ploeg van trainer Egmond Blinker debuteerde op het hoogste amateurniveau op Sportpark de Bongerd tegen Heerenveen.

Na een eerste helft waarin de vrouwen nog wat onwennig speelde en veel slordigheden kende, begonnen ze scherp aan de tweede helft. Dit resulteerde in meerdere kansen op een voorsprong, maar werden niet benut door de thuisploeg. Barendrecht kreeg ook nog een penalty toegewezen, maar deze werd op de lat gemikt door speelster Cindy Smith.

In de slotfase van de wedstrijd kwamen de vrouwen van Heerenveen op een 0-1 voorsprong, waardoor de Barendrechters met lege handen bleven na hun debuut in de Topklasse.