Zilver voor kunstrijdster Dani Loonstra in internationale Ice Talent Trophy 2019

HASSELT – Tijdens de internationale Ice Talent Trophy 2019 in Hasselt (B) hebben de Barendrechtse kunstrijders van Kunstrijvereniging De Drechtsteden (DDD) prima prestaties neergezet.

De dames in de categorie Basic Novice mochten zaterdag de wedstrijd in Hasselt openen. Gabi Loonstra (10) reed een mooie en krachtige kür en eindigde op een heel erg mooie 5e plaats in een veld van 22 rijdsters.

Zilver voor Juniore Dani Loonstra

In de categorie junioren reden de dames op vrijdag de korte en op zaterdag de lange kür in een veld van 26 rijdsters. Als eerste rijdster van DDD mocht Sophie Bijkerk (16) starten. Zij reed een prachtige kür en behaalde een personal best score. Ze eindigde op een mooie 5e plaats. De lange kür reed Sophie op de muziek ‘ The sound of silence’ zeer expressief maar maakte helaas technisch een paar foutjes. Zij eindigde overall op de 12e plaats.

Dani Loonstra (14) liet een technisch hoogstaande kür zien met twee verschillende drievoudig sprongen. Ook zij verbeterde hiermee haar personal best en eindigde op de tweede plaats. Dani liet wederom zien dat zij zowel technisch als artistiek steeds verder groeit met moeilijke drievoudige sprongen en een mooie elegante kür. Zij eindigde op een mooie 2e plaats en kon opnieuw een mooie prijs mee naar Barendrecht nemen.

De coaching in Hasselt was in handen van Nicole Goossens van het DDD trainersteam.

Foto door Matthijs Bijkerk: Kunstrijders van DDD