Korfbal

BARENDRECHT – Waar vorige week in de eerste competitiewedstrijd thuis tegen DES gelijk werd gespeeld, wist Vitesse dit weekend de volle punten mee naar huis te nemen. Uit tegen Telstar uit Hoevelaken won de Barendrechtse hoofdmacht met 11-16.

Het team van jonge hoofdtrainer Pieter Korteweg zag als voorproefje het 2e ook winnen. Hoewel dit team in de rust mede door de straffe wind niet verder kwam dan een 2-1 achterstand, trokken de spelers uiteindelijk aan het langste eind. Dat dit voor het 1e een goede motivator was, bleek door de snelle 1-4 voorsprong. Wat volgde was een wedstrijd waarin beide ploegen redelijk gelijk opgingen. Met aanvallend veel kansen aan beide zijden en harde duels gaf het scorebord met rust een stand van 5-8 aan.

De tweede helft voltrok zich niet heel anders. Vitesse vond als eerste de korf en gaf ondanks vele pogingen van de thuisploeg niets meer uit handen. Met een eindstand van 11-16 kon voldaan worden teruggekeken. Volgende week (12-09-2015) speelt Vitesse om 15.30 uur uit in Leiden.