Hockeydames sluiten eerste helft van het seizoen met winst af

BARENDRECHT – [HCB Dames 1, Mara] Vandaag (Maandag 30 november 2015) stond voor ons een uitwedstrijd in Zevenbergen op het programma. De afgelopen jaren hebben HCB en Zevenbergen niet bij elkaar in de poule gezeten, maar Zevenbergen stond 9e, dus we maakten ons niet te bang. Ondanks dat was de wedstrijd wel belangrijk, de huidige nummers 1 (Ommoord) en 2 (Derby) van de poule zouden vandaag (Maandag 30 november 2015) tegen elkaar strijden dus voor ons was 3 punten pakken belangrijk.

Het weer en het veld zaten niet mee, maar desondanks dat begonnen we fel aan de pot. We waren meteen de overheersende partij en heel gretig op de bal. Dit resulteerde in de eerste paar minuten meteen tot een goal van Aline! Snel daarna zat de bal weer in het net van Zevenbergen. De keeper haalde Mara hard onderuit en deze overtreding werd bestraft met een strafbal die vervolgens door Kelly werd benut. Na de 0-2 bleven we gevaarlijk maar wisten we onszelf niet meer te belonen.

Ruststand 0-2

De tweede helft begonnen we minder goed, we waren minder zorgvuldig en een beetje chaotisch. Ondanks dat maakten we de 0-3. Zevenbergen maakte daarna gebruik van onze fouten en wisten achter elkaar 1-3 en 2-3 te maken, maar we lieten de koppen niet hangen! Ons spel begon weer meer te lijken op het mooie spel van de eerst helft en mooi spel word beloond! Nian pushte de bal hoog op goal en deze bal werd nog door een eigen speler van Zevenbergen erin getikt, 2-4! Niet veel later maakte Nian ook de 2-5 en daarna dachten we de wedstrijd uitgespeeld te hebben. Zevenbergen deed nog 1 laatste poging en maakte 3-5.

Eindstand 3-5!

De laatste wedstrijd voor de winterstop hebben we goed afgesloten en we gaan met de volle 3 punten terug naar Barendrecht. Derby heeft gewonnen van Ommoord en daardoor verandert er veel in de stand. De achterstand op de 1e plaats hebben we nu verkleind van 9 punten naar 7 punten, waardoor we 4e blijven staan. De tweede helft van het seizoen is gunstig voor ons, alle lastige tegenstanders krijgen we nog thuis en er kan dus nog van alles gebeuren.

We gaan nu met veel plezier de zaal in en blijven daarnaast door trainen op het veld om niet te verzwakken. Zien we jullie ook weer in de zaal langs de kant?