Hockeydames winnen ruimschoots van Tempo '34

BARENDRECHT – [Foto’s] Het eerste damesteam van Hockeyclub Barendrecht (HCB) heeft vanmiddag (Zondag 8 november 2015) met een ruime overwinning de punten thuis gehouden. De hockeydames uit Barendrecht wisten de wedstrijd af te maken met een 5 – 0 winst tegen Tempo ’34.

Barendrecht domineert, mist focus

In de wedstrijd, die vanmiddag (Zondag 8 november 2015) om kwart voor één van start ging, werd de toon al snel gezet. Slechts enkele minuten na de start tikte de dames de bal tussen de palen van de tegenstander: 1- 0. De goal kwam uit een indirecte slag na een strafcorner.

Het eerste half uur werd vrijwel in zijn geheel op de helft van Tempo ’34 gespeeld. De tegenstander had zichtbaar moeite om tegenacties op te zetten, voor de eerste helft waren de aanvallen van Tempo bijna op één hand te tellen. Barendrecht bleef ondertussen stug door hockeyen en had vaak kunnen scoren. Had, want ondanks het aantal pogingen bleven de goals echter uit. Om de coach aan het eind van de eerste helft te quoten: “Het had al zeker 10 – 0 kunnen staan“. De focus leek vooralsnog te ontbreken.

Meer goals

De tweede helft ging na enkele minuten opnieuw van start met een goal door Barendrecht: 2-0. De dames van Tempo ’34 krijgen in vergelijking met de eerste helft meer balbezit op de helft van Barendrecht, maar weten dit niet om te zetten in een goal. De dames uit Barendrecht krijgen dit in de tweede helft nog wel 3 keer voor elkaar.

Punten blijven thuis

HCB Dames 1 weet met deze 5 – 0 overwinning tegen Tempo ’34 de punten thuis te houden. Volgende week staat een uitwedstrijd op het programma tegen Spijkenisse D1.

Verslag HCB Dames 1

Wedstrijdverslag door Julie van HCB Dames 1:

Vandaag stond de wedstrijd tegen Tempo ’34 op het programma. Een ploeg die sinds dit seizoen door promotie weer meedraait in de derde klassen. Door een erg moeizame start van het seizoen staat de ploeg 11e van de 12 teams. Een wedstrijd die we op papier dus gemakkelijk zouden moeten winnen.

Om 11.30 uur verzamelden we in de kleedkamer. Drukke gesprekken over allerlei dingen behalve over die belangrijke wedstrijd die ging komen om te zorgen dat we aansluiting zouden houden bij de top. Er werd te gemakkelijk gedacht en de focus ontbrak op alle fronten.

Het fluit signaal klok, 12.45 uur, de wedstrijd begon. Wij waren het team dat de afslag mocht nemen en direct werd er volle druk naar voren gezet. Binnen 30 seconde was de eerste strafcorner een feit. De werd gevolgd door een tweede waarbij Quincy precies op het goede moment haar stick op de grond legde en de bal achter de doellijn kreeg. Twee minuten gespeeld en de score was 1-0.

De wedstrijd ging verder en niemand zat echt lekker in de wedstrijd. Iedereen was een stap te vroeg of te laat. Ballen werden slecht naar elkaar gespeeld. Een wedstrijd die op papier zo gemakkelijk was bleek een ramp te zijn. De rust brak aan, nog steeds 1-0, en we wisten dat we op deze manier de wedstrijd absoluut niet winnend af gingen sluiten. Iedereen probeerde elkaar wakker te maken, wat waren we aan het doen…..

De tweede helft begon en vanaf de eerste seconde kon je zien dat de knop om was gedraaid. Nu moest het gebeuren. Emily liep via de linkerkant richting de cirkel, speelde de bal naar Arianne die goed opendraaide en het hoekje van het doel vond, 2-0. Een actie die snel gevolgd werd door Nian die vanuit het midden opliep en de bal net op de keeper sloeg. Mara ging voor de rebound en voor de derde keer deze wedstrijd hoorde je de plank van het doel, 3-0.

Het ging steeds beter en we kwamen langzaam in ons oude spel terecht. Al snel onderschepte Marieke de bal aan de rechterkant en stak met de bal het hele veld over waarbij ze het mooi voorgaf aan Aline, die de actie bekroonde met een vierde doelpunt.

Tempo ’34 begon meer grip te krijgen op de wedstrijd en waren ook nog een aantal keer gevaarlijk. Gelukkig zonder resultaat. De wedstrijd werd mooi afgerond door Fenna die vanaf de kopcirkel de bal nog even lekker in de hoek knalde, 5-0.

Uiteindelijk toch een ruime overwinning, maar een wedstrijd om snel te vergeten. Volgende week spelen we tegen Spijkenisse D1 uit. We hopen jullie te zien om 12.45 uur langs de lijn van Spijkenisse. Dan beloven wij weer te laten zien wat wij als team daadwerkelijk kunnen!

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)