"Dikke 5-0 overwinning" voor hockeydames Barendrecht

BARENDRECHT – [Ellen, HCB Dames 1] Vandaag (Zondag 4 oktober 2015) verzamelden we vroeg om de teamfoto te maken. Maar natuurlijk hadden we de concentratie gelegd bij de wedstrijd. Voorne was vandaag (Zondag 4 oktober 2015) onze tegenstander. Het begin was rommelig. Het ging gelijk op, maar al snel waren wij beter. Jeroen was dan ook volop aan het coachen, waardoor we beter in de wedstrijd kwamen.

Een van de eerste gevaarlijke aanvallen van de wedstrijd was die van Aline. Zij sloeg de bal met een backhand schot hoog in de korte hoek, maar de keeper van Voorne pakte de bal. Toen we de tegenaanval kregen, sloeg de tegenstander de bal van een halve meter afstand heel hard op de enkel van Mara. Dit was een gemene bal, maar gelukkig kon Elca Mara goed verzorgen zodat Mara later weer mee kon doen.

Voorne ging counteren en kreeg een goede kans, maar onze keeper Mariëlle pakte de bal liggend en Sabrina werkte de bal weg. Deze bal kwam bij Esther terecht en zij speelde de bal de cirkel in waar Aline stond. Aline nam aan, pushte en GOAL! 1-0 voor Barendrecht in de 10de minuut van de eerste helft. Dat gaf vertrouwen.

Voorne kreeg af en toe ruimte zodat ze konden aanvallen, maar onze verdediging is sterk en liet de ballen niet door. Dan gingen wij weer aanvallen. Aline kreeg de bal en sloeg vanaf de linkerkant van de cirkel de bal in de lange hoek. GOAL! 2-0 voor Barendrecht in de 13de minuut voor rust.

De tegenstanders, maar ook wij kregen veel aanvallen, maar door de goede reddingen van de keepers bleven de doelpunten uit tot 7 minuten voor rust. Marieke liep de cirkel binnen over de achterlijn. Ze speelde de bal voor en een vrouw van Voorne raakte de bal met eigen voet en deze ging in het doel. GOAL! 3-0 voor Barendrecht. Maar we waren nog niet kaar in de eerste helft. Onze vaste invalster Arianne scoorde uit een tip in de laatste minuut van de eerste helft. GOAL! 4-0 voor Barendrecht.

In de tweede helft, kregen wij al snel een strafcorner. Deze ging erin, maar werd afgekeurd door een te hoge bal. Voorne kreeg een 1 op 1 kans. Maar Mariëlle kwam uit en pakte de bal. De counter werd snel genomen. Maaike liep de cirkel in, sloeg de bal voor naar Fenna. Fenna nam aan en sloeg met een backhand de bal in het goal. GOAL! 5-0 voor Barendrecht.

Na het 5de doelpunt werd de tijd stil gezet en wisselden de keepers. Ik mocht nog even spelen en Tessa nam mijn taak als wedstrijdjournalist over. Onze verdediging was goed bezig. Julie is onze kampioen knie schuiven, zo houdt ze alle ballen tegen. Ook Kelly was lekker op dreef en ondanks dat de tegenstander hard duwde bleef Kelly aan de bal. Voorne kwam er een keer uit, maar ik ging liggen en zorgde dat de nul bleef staan die Mariëlle al die tijd gehouden had. Op het einde kregen we nog een strafcorner tegen, maar het lukte Voorne niet om te scoren. Zo sloten we deze wedstrijd mooi af met een dikke 5-0 overwinning. Komende week gaan we hard trainen voor de wedstrijd uit tegen Asvion. Maar nu wordt de overwinning eerst gevierd tijdens TD!

We zien jullie graag volgende week uit bij Asvion!