Archief foto: HCB Heren 1 op eigen veld in Barendrecht

BARENDRECHT – Met de champagnedampen nog na riekend en de feestmuziek in de oren werd het toch weer zondag en dus tijd voor een wedstrijd. In Bergen op Zoom stond Tempo op het programma. Het kan nog een lastige pot worden omdat de mannen van Tempo vechten tegen degradatie. Kunnen zij gebruik maken van het feit dat Barendrecht al kampioen is? Of zal Barendrecht de ongeslagen status voor de rest van het seizoen nastreven? Het zal beslist worden onder een zacht lentezonnetje.

Een bekend wedstrijdbeeld van Barendrecht is dat de start niet altijd even scherp is. Zo mag Tempo ook deze wedstrijd de eerste kans creeren. Het schot gaat voorlangs en Barendrecht is gewaarschuwd. Het duurt daarna niet lang totdat Barendrecht de score mag openen. Jasper Willems trekt op minimale wijze de trekker over en laat de bal over de doellijn hobbelen. Vlak daarna wordt hij nog eens gevaarlijk in de cirkel en weet wederom de goal te vinden. Daarna zijn er nog een hoop kansen richting het Bergse doel, maar alleen Sven Sabel weet daar juist mee om te gaan. Hij zet de ruststand van 0-3 op de borden.

De tweede helft verloopt rommelig. Het fysieke spel van Tempo stuit de Barendrechters tegen de borst, waardoor er een aantal opstootjes ontstaan. Zonder verdere schade weet Barendrecht het spel in het gareel te houden en de score verder uit te breiden. Jasper Willems scoort wederom en Remco Klomp mag er ook weer eentje bijschrijven. Als laatste scoort Patrick Riegman, die eindelijk een doelpunten-loos verleden als spits achter zich kan laten. Zichtbaar geroerd reageert hij na de wedstrijd: “Dit doelpunt betekent veel voor me. Ik heb altijd het vertrouwen van de trainer en spelers gekregen en nu laat ik eindelijk zien dat ik wel degelijk een goaltje erin kan prikken.” Op de vraag of hij de volgende wedstrijd weer gaat scoren is het antwoord: “Ik train keihard en het heeft even geduurd tot ik mijn draai had gevonden. Daarom denk ik dat ik volgende wedstrijd weer ga scoren.” Een mooie belofte van de Barendrechtse spits.

De volgende wedstrijd is de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Dan komen de studenten van Scoop Delft op bezoek. Deze wedstrijd zal plaats vinden op zondag 31 mei, vanaf 14:45 uur. Gaat het Barendrecht lukken dit seizoen ook nog het clubrecord van ongeslagen kampioen met 113 doelpunten voor te verbreken? De mannen staan nu op 106, met nog twee wedstrijden te gaan. Tot volgende week zondag!