HCB Heren 1 (Hockeyclub Barendrecht)

BARENDRECHT – [HCB Heren 1] Afgelopen week verliep de wedstrijd tegen Westland lekker. Veel dingen lukte en Barendrecht is weinig in de problemen gekomen. Dat zou dit weekend heel anders kunnen zijn. De eerste wedstrijd tegen DES verliep rommelig en de overwinning werd met moeite behaald. Met een warme dag voor de boeg, stond een uitwedstrijd op het programma tegen een ploeg die de punten vooral in thuiswedstrijden binnen sleept. Aan Barendrecht de uitdaging om daar een stokje voor te steken.

De eerste helft ging redelijk gelijk op. DES leek gebruik te willen maken van het counterspel en zorgde daarmee voor een aantal grote kansen. Onzorgvuldigheid en goed keeperswerk hield de stand onveranderd. De trainer van DES ontschoot naderhand terecht: “We hadden ook met 3-0 de rust in kunnen gaan.” Gelukkig voor Barendrecht viel er geen Brabants doelpunt in die fase. De bezoekers drukken vervolgens door en mogen aanleggen voor een strafcorner. Remco Klomp verzilvert de ijzersterke poging tot de openingsscore. Een domper voor DES wat de grootste kansen heeft gehad, een openbaring voor Barendrecht wat het spel probeert te maken. De 0-1 voorsprong is ook de ruststand.

In de tweede helft vertoont DES zijn strijdbaarheid. Uit de strafcorner weet de ploeg op gelukkige wijze op voorsprong te komen. Deze fase was Barendrecht het teken om op te staan. Wil het nog meedoen om te bovenste plaatsen, dan mag hier absoluut geen puntverlies geleden worden. Er ontstaat een fase waarin Barendrecht aandringt en laat zien dat het echt voor de overwinning komt. Het thuispubliek gaat door angstige tijden heen als het spel zich alleen nog maar op de helft van de thuisploeg afspeelt. De Barendrechtse druk wordt uiteindelijk beloond met een doelpunt. Thomas Bal is de geluksvogel die op interessante wijze de bal in het doel frommelt. In de acht minuten die dan nog resteren volgen nog kleine Barendrechtse kansjes, maar de wedstrijd wordt verder keurig uitgespeeld. Barendrecht pakt drie punten.

Het was een zware wedstrijd. De overwinning smaakt er niet minder om, zeker met de aanstaande wedstrijd in het vizier. Er wordt zondag een bezoek gemaakt aan de eerste topper uit de poule: Warande. In de thuiswedstrijd werd er nipt verloren. We gaan voor niets minder dan de overwinning op pad. Zondag 17 april 14:45 uur, in Oosterhout. Tot dan!

Ps. Donderdag spelen we een oefenwedstrijd thuis tegen Derby. 20:30 uur starten.