Yara Severijn New Years Trophy Jan. 2018

BARENDRECHT – Een verslag over Yara Severijn uit Barendrecht over haar sportieve prestaties (Ritmisch Gymnastiek) in het lopende seizoen:

Het seizoen is nog maar net begonnen en ik heb al twee medailles dat had ik echt niet verwacht. Ik heb twee jaar lang alles gegeven voor Jong Oranje en om het EK in Budapest’17 namens Nederland te halen. Het was super tof op het EK en heb ook aan Worldcup’s en zo deelgenomen. Het was super.

Het laatste jaar mocht ik voor mijn club niet meer meedoen aan wedstrijden. Natuurlijk heb ik dat ook wel een beetje gemist, maar anders had ik het EK ook nooit gehaald. Dat kon gewoon niet. Maar nu is het ook weer erg leuk om weer lekker 3x per week bij mijn Club Sparta in Dordrecht te trainen.

Het is wel weer even wennen hoor om nu weer individueel op de vloer te staan en dan ook nog met 4 compleet nieuwe oefeningen. Daarnaast train ik ook 2x per week in Alphen a/d Rijn bij Wilskracht. Lekker weer met al mijn oude clubgenootjes trainen bij Sparta en met bekende gymnasten bij Wilskracht.

Na het EK moest ik toch weer een beetje wennen en was ik op zoek naar een nieuw doel maar gelukkig ben ik inmiddels ook geselecteerd voor het TOV in Amsterdam. Training is daar iedere zondag 5 uur lang. TOV staat voor Talent Opleidings Vereniging legt Yara uit. Veel reizen maar daar kom ik dan ook weer twee oude teammaatjes tegen van Jong Oranje, Kate en Cheyenne, helemaal gezellig grinnikt Yara.

Trainen is heerlijk maar af en toe even gezellig kletsen met mijn vriendinnen vind ik ook erg belangrijk. Op de vraag hoe het nu gaat zegt Yara dat het haar tot nog toe meevalt. Ik had vorige week een districtswedstrijd met 2 oefeningen, ik ben een stuk later begonnen met mijn oefeningen door van alles dan anderen en voor het district dacht ik we zien wel. Daar haalde ik zilver na mijn teammaatje van Wilskracht. Mijn knotsoefening zit er al aardig in, maar lint daar heb ik nog wel wat tijd voor nodig. Dus zilver was ik heel blij mee.

En afgelopen zondag 11 februari had ik mijn eerste plaatsingswedstrijd voor het NK in Juni in Ahoy. Daar moest ik al 3 oefeningen van de 4 laten zien. Eigenlijk vond ik het heel spannend. Naast knots had ik lint en hoepel. Lint was vrij nieuw maar hoepel heb ik pas die week getraind. Dat ik goud won was dus echt verrassing en nu heb ik nog meer zin in de rest van het seizoen.

n weet je wat echt vet is? Ik mag naar het Sportgala van Barendrecht op 16 februari. Ik ben ook genomineerd voor “meest veelbelovend sporttalent van Barendrecht”. Hoe cool is dat?!

Fotografie: B.J.A. Treuren