Opnieuw mooie resultaten voor GVB turnsters tijdens paastoernooi

BARENDRECHT – Zo tussen alle landelijke wedstrijden in het altijd leuk om aan een wedstrijd mee toe doen waar even iets minder druk op ligt. Het Moureau toernooi op tweede paasdag in Vlissingen was dan ook een mooie gelegenheid om wat nieuwe elementen uit te proberen of juist de oefeningen te stabiliseren voor de halve finale.

In de eerste ronde was het opnieuw rood-wit-blauw in de top 10 bij de instap N2, in een groot deelnemersveld wist Sophie opnieuw het goud te pakken, Jean het zilver, Aryani het brons en Gioia een medaille voor de 5e plaats. Babette eindigde net naast het podium op een 6e plaats en ook Finn bleef netjes in de top 10 en werd keurig 9e.

In de andere baan was pupil 1 N3 Merel duidelijk de sterkste en won overtuigend, met 3,5 punt (!) verschil op de nummer 2 het goud. Pupil 1 N2 Sennah maakte op balk en vloer een fout wat haar 2 punten kostte, bij de prijsuitreiking werd zij verrast, want ook voor de 4e plek was dit keer een medaille.

Bij de pupillen 2 N2 eindigde Lindsay met voor het eerst een nieuwe brugoefening, welke goed lukte, op een 5e plaats, Vivian eindigde 1 plaats daaronder op een 6e plaats en leek dit keer geen problemen te hebben met de salto van brug en behaalde zelfs met een val, het eerste cijfer op balk.

Instapper N1 Laura wist met een stabiele wedstrijd het goud te winnen in haar categorie, Jasmijn wist zich ten opzichte van de vorige wedstrijd weer te verbeteren en turnde voor het eerst 3 reuzen in haar oefening, zij eindigt op een knappe 5e plaats. Trainingsmaatje Jelina moest deze wedstrijd vanwege een blessure aan zich voorbij laten gaan maar zal bij de halve finale weer in actie komen.

In de derde ronde wist jeugd 2e divisie Romy, door een vloeroefening met het hoogste cijfer, het goud te bemachtigen, Eva turnde een goede brug en Annabel een stabiele balk, zij eindigden respectievelijk op een 11e en 12e plaats.

Bij de senioren 2e divisie was de balk helaas niet Laura haar beste vriend, wel turnde zij zich naar de hoogste score op vloer maar eindigde op een uiteindelijke 10e plaats. Xanthe turnde een goede wedstrijd met vooral een goede sprong en werd 7e. Junior 1e divisie Hannelore van der Beek turnde voor het eerst de ondersprong salto afsprong van brug en deze lukte perfect, Hannelore eindigt op een 4e plaats.

In de laatste ronde was het de beurt aan de twee laatste categorieën. Bij de junioren 2e divisie sprong Melissa voor het eerst de overslag salto op sprong, een moeilijke sprong waarbij de landing nog niet helemaal lukte, ook scoorde zij het hoogste cijfer op brug en mocht als beloning plaatsnemen op het podium en kreeg de bronzen medaille omgehangen. Britt turnde net als tijdens de kwartfinale een stabiele wedstrijd en voor het eerst een reus in haar brugoefening, zij eindigt op een keurige 8e plaats.

Bij de jeugd N3 lijkt Tess een patent te hebben op de bronzen medaille, na 2 keer tijdens de regiowedstrijd en de kwartfinale turnde Tess zich deze wedstrijd, met zelfs nog 2 vallen op vloer en sprong maar met een dijk van een balkoefening weer naar het brons! Trainingsmaatje Erin liet de allerbeste sprongen zien van haar leeftijdscategorie en turnde ook een vooral beheerste vloeroefening, zij eindigt op een keurige 6e plaats. Desiree kon helaas haar tweede regiowedstrijd in verband met een blessure niet turnen, dit betekend dat zij niet kon doorstromen naar de landelijke wedstrijden. Nog steeds jammer want Desiree liet weer zien dat zij vooral onwijs mooi kan turnen en scoorde op vloer het tweede cijfer en zijn we vooral blij Desiree weer op de wedstrijdvloer te zien.

Nu bereiden de turnsters van GVB zich voor op de landelijke halve finales en hopen zij op een plaatsje in de NK finale. Succes!