Zonnig BMX West competitie in Schagen voor FCCB rijders

BARENDRECHT – Gisteren (Zondag 5 juni 2016) werd de 5e competitie wedstrijd in Schagen gereden. Een zonovergoten dag en een uitdagende baan. De rijders van Fietscrossclub Barendrecht (FCCB) hadden er zin in.

Naast de competitie wedstrijd, wordt er ook een dagwedstrijd gereden in de eigen leeftijd. De rijders zijn vrij om deze wedstrijd te rijden naast de competitie. Ze rijden dan eigenlijk een dubbele wedstrijd op 1 dag. Aan de andere kant bouw je een goede conditie op en rijdt je de baan intensief, wat weer een voordeel in de finales kan opleveren.

In Schagen reden er meerdere rijders finales in de open klasse, maar konden 3 rijders het podium beklimmen. Reza Roks Girls 8/9 (2e plaats), Kees Wildeboer Boys 9/10 (3e plaats) en Stijn Ouwens Boys 11/12 (1e plaats) zorgden samen voor een mooie fotomoment.
Manches werden gereden door Ivan, Tycho, Chad, Iris, Marley.

Mooie B-finales: Terje (6), Mika K. (7), Kees (3), Thijs (7), Mees (7), Max (kwart finale), Menno (7) en Daniëlle (2).

Knappe A-finales werden gereden door Joost Vrij (7), Reza Roks (1), Teun Ouwens (7), Nova de Roos (4), Mika Gouman (8), Stijn Ouwens (1), Arnold Thomassen (5), Matthieu Roks (4).

Het komende weekend wordt er door de hele club meegedaan aan het Zuid Hollands Kampioenschap welke dit jaar gereden wordt in Oud-Beijerland.