Kwalificatiemoment BMX rijders FCC Barendrecht

BARENDRECHT – [Foto’s] Gisteren (Zondag 24 mei 2015) werd de vierde competitie ronde van de BMX West gereden in Rijswijk. Voor de Barendrechters deze keer dichtbij huis. Daardoor hadden de rijders veel familieleden meegenomen om de rijders toe te juichen en was het gezellig druk rondom de Barendrechtse tent.

Kwalificeren

Samen met de internationale wedstrijd in Baarn die op 30 en 31 mei gereden wordt, was deze BWC wedstrijd het laatste moment om kwalificatie voor het Nederlands Kampioenschap veilig te stellen of te verliezen. De BMX-ers hebben gereden voor wat ze waard zijn. Of het voldoende was, wordt pas bekend op 2 juni. Aan de inzet heeft het zeker niet gelegen.

De sfeer op de track zinderde vandaag. Veel rijders hadden dat NK in hun hoofd wanneer ze aan de startheuvel klaarstonden voor hun rit. Voor de toeschouwers en BMX liefhebbers was het een waar genot om naar te kijken. Zon, winst en verlies, valpartijen en persoonlijke overwinningen, snelheid en spanning; alles was aanwezig voor een aantrekkelijke BMX wedstrijddag.

Vandaag verwelkomt FCCB Mattieu Roks als cruiser op de track. In zijn jeugd heeft hij een aardig pendaaltje meegereden en vandaag (Maandag 25 mei 2015) liet hij met een knappe 6e plek in de A-finale zien dat hij dit zeker niet verleerd is.

De eerste jaars wedstrijdrijders zie je groeien tijdens de competitie. Manches werden gereden door Thijs, Tycho, Kevin, Chad en Kees (9 jr), Marley en Jens, (10 jr), Mark (12 jr), Kian (13 jr), Duncan en Menno (17+)

In de kwart en halve finales gaat het vaak nek aan nek om bij de eerste 4 te rijden. Davy reed met een heel grote glimlach als eerste in zijn B-finale, Terje, Mika K., Mees en Max, Arnold, Ruben, Rick en Jeffrey, Mandy en Kyley hebben goed gereden in hun B-finale.

Knappe A-finales werden gereden door Reza (1), Teun (7), Nova (2), Mika G (7), Stijn (1), Luc (6), Boyd (4), Lotte (4) en Matthieu (6).

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl

Fotograaf: FCC Barendrecht, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)