Nederlands Kampioenschap Clubs BMX van start voor rijders van FCC Barendrecht

BARENDRECHT – Na de ingebruikname van de nieuwe BMX-baan in de herfst van 2017 en een gedegen wintertraining voelden een grote groep rijders van Fietscrossclub Barendrecht (FCCB) zich klaar voor de start van het BMX seizoen.

De aftrap van het wedstrijdseizoen vond plaats tijdens het Nederlands Kampioenschap Clubs in het Brabantse Erp. Zondag 18 maart waren de omstandigheden erbarmelijk. De kou en harde wind maakten de races zwaar. Maar met elkaar en de kachels in de tent was het enigszins te doen. Tenslotte zijn BMX-ers bikkels en dat hebben de rijders van FCC Barendrecht zeker laten zien.

Helaas een aantal afmeldingen door o.a. ziekte, maar met 26 deelnemers aan de start was Barendrecht goed vertegenwoordigd. Een aantal rijders reden hun eerste grote, Nationale wedstrijd en dat ging bijzonder goed. Na een snelle parade en minute of fame voor Scott en Marley, kon de wedstrijd van start gaan.

• Manches gereden: Ivan Vermeulen (B11), Scott van der Doe (B12), Tycho Kuiters (B12), Noa Paesch (B12), Ferry van Kleef (B13), Marley Roeland (B13), Max de Groot (B13), Jens van Esdonk (B13), Luc van Haaren (B14, Cruiser), Ruben van Gemeren (B17+), Martijn Vermeulen (C40-44), Jeroen Koopmans (C40-44), Benthe Koopmans (G13), Mandy van Esdonk (W17+), Daniëlle Huvermann (W17+)
  • Kwart finale: Matt van der Doe (B10-6), Terje Koopmans (B10-7), Mika Krispijn (B11-8), Mika Gouman (B12-5), Thijs Vrij (B12-7), Mees de Roos (B13-7),
  • Halve finale: Lucas Faling (B8-5), Kees Wildeboer (B12-8),
  • Finale: Joost Vrij (B8-6), Matthieu Roks (C40-44-7), Mandy van Esdonk (C13+), Nova de Roos (G11-3),

De punten van de beste 12 verenigings rijders tellen mee voor het eindklassement clubs, dit zijn de rijders die kwart finale en meer hebben gereden. We zijn op een prima 20e plek geëindigd.

Foto: Remco Huvermann