Fietscrossclub Barendrecht gaat internationaal, wedstrijden in Duitsland

In het weekend van 27 en 28 mei werd de eerste 3-Nations cup in Ahnatal, Duitsland gereden. Maar liefst 13 Barendrechtse BMX-ers waren naar Duitsland afgereisd om te fietsen en zich te meten met rijders uit Duitsland en België.

Bij de dames en heren zit BMX inmiddels in hun bloed. Enthousiasme voor de sport, de kick van de start en de adrenaline tijdens de wedstrijd. De drive om te leren van en tijdens grote wedstrijden is groot. De Barendrechtse BMX-ers hebben mooie races laten zien. Tijdens die races laten zij potentie zien voor meer. Dat zij op dit niveau met de wekelijkse baan trainingen en af en toe een clinic mee kunnen fietsen is bijzonder en vraagt om meer.

Manches

Op zaterdag werden de manches gereden door Teun Ouwens; Boys tot 8 jaar, Terje Koopmans; Boys 9-10, Kees Wildeboer (foto) en Tycho Kuiters, Mees de Roos, Jens van Esdonk, Max de Groot; Boys 11-12, Luc van Haaren; Boys 13-14, Daniëlle Huverman en Mandy van Esdonk; Ladies 15-16 jaar.

Mika Gouman; boys 11-12 jaar 1/8 finale, Nova de Roos; Girls 9-10 jaar, ½ finale en Stijn Ouwens 6e in de finale.

Op zondag andere manche indelingen en andere uitslagen. Maar liefst 6 rijders overleefden de manches.

Terje Koopmans; Boys 9-10, Tycho Kuiters, Mees de Roos, Jens van Esdonk, Max de Groot; Boys 11-12, Luc van Haaren; Boys 13-14, Daniëlle Huverman en Mandy van Esdonk; Ladies 15-16 jaar.

Teun Ouwens ; Boys tot 8 jaar ¼ finale, Kees Wildeboer ¼ finale en Mika Gouman; boys 11-12 jaar 1/8 finale, Mees de Roos 1/8 finale, Nova de Roos; Girls 9-10 jaar, 6e in de finale en Stijn Ouwens zelfs een podium plek, 3e in de finale.

Clubwedstrijd

Aanstaande dinsdag rijden ook deze toppers mee met de clubwedstrijd die in Oud Beijerland gereden wordt. Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl

Fotografie: Remco Huverman Photography