BMX-ers FietsCrossClub Barendrecht klaar voor BMX West Competitie

BARENDRECHT – Afgelopen zondag (13 maart) werd de eerste van elf wedstrijden van de BMX West competitie gereden. Een extra wedstrijd ten opzichte van seizoen 2015, in dit al drukke BMX seizoen.

De rijders stonden te trappelen om weer te racen. En met het prachtige voorjaarsweer stonden ook de ouders vol enthousiasme hun zoon of dochter aan te moedigen.

Nieuwe gezichten

Dit nieuwe seizoen twee nieuwe gezichten in deze competitie. Joost Vrij, 5 jaar betrad de baan zonder vrees. Dit seizoen zijn er zelfs zoveel rijders voor de categorie Boys -6, dat er een eigen competitie voor is. Iris Udo stond haar mannetje bij de Boys 10/ girls 11. Deze categorie is groot, maar Iris kon goed meekomen tussen het race geweld.

BMX West

De BMX sport in afdeling West is groeiende. Met 489 rijders verdeeld over 78 manches heeft deze eerste competitie wedstrijd een record gevestigd.
Ook dit jaar wordt bevestigd dat de Barendrechtse BMX-ers veel talent in huis hebben. Alle officiële KNWU wedstrijdbanen zijn langer, de heuvels complexer, de startheuvels steiler. Elementen die de club door gebrek op de eigen trainingsbaan nauwelijks kan trainen. Echter door de wintertrainingen is de conditie op peil en een groot enthousiasme naar de sport kan je ver brengen. Want ook FCCB vestigde een record. Maar liefst 9 BMX-ers reden een A-finale.

Wedstrijden

Manches werden gereden door Mika K., Kees, Chad, Iris, Kevin, Max, Marley, Jens, Pascal en Menno.

Mooie B-finales: Terje (5), Tycho (6), Thijs (7), Mees (4), Arnold (4), Ruben (2) en Jeffrey (6), Mandy (3) en Danielle (4)

Knappe A-finales werden gereden door Joost (5), Reza (1), Teun (7), Nova (2), Mika G. (3), Stijn (1), Luc (7), Lotte (7), Matthieu.

2e ronde

Zondag 20 maart verhuisd het BMX circus naar Velsen voor de 2e competitie ronde. Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: fccbarendrecht.nl