Lintex-Binnenland wint ook van Solar systemen Grasshoppers

BARENDRECHT – Ook de tweede wedstrijd in 2016 heeft Lintex-Binnenland in een zege omgezet en wederom was het de koploper van de Vrouwen Basketball League die eraan moest geloven. Vorige was dit nog Dozy BV Den Helder en nu was het de nieuwe lijstaanvoerder, Solar systemen Grasshoppers dat het onderspit moest delven. Na een ruststand van 31-32 pakte de ploeg van coach Joost van Rangelrooy onder aanvoering van een uitblinkende Lisa van den Adel de overwinning met 70-63. De nieuwe lijstaanvoerder na deze speelronde is nu Loon Lions dat ruim won van Amazone Utrecht. In de derde wedstrijd van het weekend won Lekdetec.nl van CTO-Amsterdam waardoor de kop van de ranglijst nog wat verder in elkaar schuift.

Lintex-Binnenland start de wedstrijd slordig waardoor Solar systemen Grasshoppers direct een voorsprong van 2-12 kan nemen. Lisa van den Adel brengt de thuisploeg echter weer dichterbij tot 11-14 en tekent hierbij voor alle elf Barendrechtse punten. Lintex-Binnenland kan daarna via Rianne de Roos en twee scores van Zera Butter op een 17-14 voorsprong komen, maar de Katwijkse formatie kan vlak voor het einde van het eerste kwart de 17-16 op het scorebord zetten. In het tweede kwart geven beide ploegen elkaar niets toe en wisselen de scores aan beide kanten elkaar af. Via 25-24 is het uiteindelijk Solar systems Grasshoppers dat met een 31-32 voorsprong de rust in kan gaan.

De start van het derde kwart is voor Lintex-Binnenland dat bij een 37-34 stand de kans mist om de marge te vergroten. Solar systemen Grasshopper kan hierdoor weer langszij komen en tot 44-44 gaat het gelijk op. Dan neemt de ploeg van coach Rick Driessen het heft in handen en weet uit te lopen naar een 44-53 voorsprong. Een driepunter van Zera Butter en één van Lisa van den Adel in de buzzer brengen het verschil echter weer terug naar drie (50-53). In het vierde kwart geven twee rake vrije worpen van Eline Kasius Lintex-Binnenland het startsein om de rollen om te draaien en vanaf dat moment zitten de toeschouwers in De Driesprong op het puntje van de stoel in een wedstrijd die alles heeft, spanning, strijd en attractief basketball. Via 57-60 wordt het even later na een score plus bonus van Rachel Roubehie-Fissa 63-62. Rianne de Roos zorgt dan voor de 65-62 waarna Fleur Kuijt na het verzilveren van één van twee toegekende vrije worpen 65-63 op het score bord zet. Lintex-Binnenland mist vervolgen aan de andere kant en Solar systemen Grasshoppers krijgt de kans om vlak voor tijd de stand in evenwicht te brengen. Lisa van den Adel weet echter een steal te pakken en aan de andere kant met een driepunter het verschil naar 5 punten op te hogen (68-63). Na een misser van Grasshoppers en een fout op Lisa van den Adel is het de captain van Lintex-Binnenland die het vonnis beslecht vanaf de vrije worplijn en de 70-63 eindstand op het scorebord zet.

Scores: Lisa van den Adel 25 (+ 5 rebounds), Zera Butter 23 (+ 5 rebounds), Rianne de Roos 7 (+ 13 rebounds, 5 assists, Rachel Roubehie-Fissa 7, Eline Kasius 4 (+ 7 rebounds), Esther Fokke 3, Shari Jeffrey 1.

Amsterdam

Aankomende zaterdag speelt Lintex-Binnenland in Amsterdam tegen het CTO. Een paar dagen later, op dinsdag 26 januari, wacht in sporthal De Driesprong Dozy BV Den Helder in de kwartfinale van het nationale bekertoernooi.