Basketbal

BARENDRECHT – Op zaterdag 11 maart staat de wedstrijd Vertom/Binnenland – Dreamfield Dolphins op het programma. Na twee achtereenvolgende verloren wedstrijden zijn we erop gebrand om deze wedstrijd naar winst om te zetten. De wedstrijd in Bemmel hadden we met maar 7 punten verschil gewonnen van een vooral groot team.

Wedstrijd

Het begin van de wedstrijd is in evenwicht. Het is even aftasten tussen de twee teams en wij zijn verdedigend nog niet zo scherp als we kunnen en moeten zijn. Onze scores zijn vooral inside te vinden met Kevin Karam en Sander Trommelen (11-8). Als ook de andere personen zich met de score gaan bemoeien weten de gasten even niet waar ze het moeten vinden. Dit teamaanvalsspel met een scherpere verdediging zorgt ervoor dat we uitlopen naar een 33-12 voorsprong. Sander Trommelen scoort 20(!) van deze punten.

Doordat we niet scherp beginnen aan het tweede kwart, beginnen de gasten met een 0-10 run. Dit wordt door twee scores van Jasper de Groot, waarvan één driepunter, gestopt (38-22). De rest van het kwart zijn we scherper, dit door goed als team te verdedigen en aan te vallen. Niels Ristier heeft een heerlijke avond en scoort 9 punten in dit kwart (56-33).

Voor het derde kwart geld dat we deze wedstrijd zo snel mogelijk in het slot willen gooien. Dat betekent heel hard verdedigen en jezelf belonen. Dit gaat heel goed, door Dennis van der Graaf en Kevin Karam zijn we zowel inside als outside aanwezig en loopt de voorsprong hard op (67-36). De rest van het kwart houden we de voeten op het pedaal en lopen we steeds een beetje verder weg. Hoogtepuntje is een dunk van Dennis van der Graaf na hard verdedigen door het team (83-48). Het laatste kwart is de scherpte een beetje weg, we brengen de voorsprong nog naar 40 punten (50-90). Daarna is de noodzaak om heel hard te gaan weg en het heilige vuur gedoofd. Wat rest is een reguliere overwinning met 100-75.

Scores

Scores: Lennart van Leening (0), Dennis van der Graaf (14), Menno Endeveld (7), Olivier Heidman (0), Jeroen Los (2), Jasper de Groot (12), Sander Trommelen (23), Ruben Brouw (1), Niels Ritstier (11), Kevin Karam (24), Jasper van den Adel (6).

Uitwedstrijd

Volgende week speelt Vertom/Binnenland een uitwedstrijd tegen Red Stars uit Soest.