Binnenland Dames 1 (Seizoen 2016/2017)

BARENDRECHT – Wederom is het Renes/Binnenland niet gelukt een zege te pakken tegen een mede play-off kandidaat. Ditmaal was Loon Lions in Barendrecht na een 24-29 met 64-75 de sterkste. Op de Landsmeerse zege viel weinig af te dingen, Loon Lions was verdedigend veel feller dan Renes/Binnenland dat er daarbij ook aanvallend regelmatig een rommeltje van maakte.

Door het verlies wisselen Loon Lions en Renes/Binnenland nu van plek op de ranglijst, Loon Lions is nu derde en Renes/Binnenland nu nummer vier. Bij Renes/Binnenland scoorden Zera Butter (20), Janine Guijt (11), Gabriëlle van den Bosch (11) en Lisa van den Adel (10).

Wedstrijd

Bij Renes/Binnenland moeten Maxime Essenstam en Randell van der Lee, beide met achillespeesproblemen, aan de kant blijven. Daarentegen is Janine Guijt wel fit genoeg om te spelen. De opening van de wedstrijd is voor Loon Lions (3-8), maar Lisa van den Adel met een drietje, Jantine Kraak en Zera Butter met ook een driepunter zorgen voor een 11-10 voorsprong na het eerste kwart voor de thuisploeg. In het tweede kwart opent Renes/Binnenland sterk en na twee opeenvolgende driepunters van Imke van Genderen en Lisa van den Adel is het 17-12. Loon Lions antwoord echter direct en tot de rust zit er weinig licht tussen beide teams die beiden moeite hebben om tot gestructureerde aanvallen te komen. Het is wel de Landmeerse formatie die met een voorsprong de kleedkamers kan opzoeken (24-29).

Na rust blijft het nog kort even gelijk op gaan (27-31) maar vervolgens kan Loon Lions weglopen naar een 27-41 voorsprong. Renes/Binnenland is even helemaal de weg kwijt waar Janine Guijt en Gabriëlle van den Bosch brengen vervolgens het verschil terug tot 31-43 maar aan het eind van kwart drie is het toch weer 37-48.

Renes/Binnenland start met een score van Lotte Sant die er 39-48 van maakt en nog zorgt voor enige hoop aan Barendrechtse kant, maar ondanks diverse scores van Zera Butter loopt het verschil verder op (44-63). In het slotoffensief komt Renes/Binnenland via Zera Butter en Gabriëlle van den Bosch nog tot op 10 punten, maar verder laat Loon Lions het niet komen. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy probeert het nog wel maar uiteindelijk gaat de overwinning naar Loon Lions met 64-76.

Scores: Zera Butter 20 (+8 rebounds), Janine Guijt 11 (+7 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 11, Lisa van den Adel 10 (+ 7 rebounds), Jantine Kraak 7 (+ 6 rebounds), Imke van Genderen 3, Lotte Sant 2.

Amazone

Volgende week zaterdag speelt Renes/Binnenland in Utrecht tegen rode lantaarndrager Amazone. De wedstrijd begint om 20.30 uur.