BARENDRECHT – In de halve finale van de play-offs zijn de vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam weer op achterstand gezet. In het Topsportcentrum Rotterdam won Loon Lions de derde wedstrijd in de serie met 53-57 en nam hierdoor een 2-1 voorsprong in de best-of-5 serie.

De derde ontmoeting was zeker niet van een kwalitatief hoog niveau, maar bleef wel tot de laatste minuut spannend. Zaterdag zal Lintex-Binnenland/Rotterdam in het Topsportcentrum Rotterdam wedstrijd vier moeten winnen om de kansen op prolongatie van de Nederlandse titel levend te houden, bij verlies is het einde seizoen en zal er over enkele weken een ander team tot Kampioen van Nederland gekroond gaan worden.

Wedstrijd

De eerste paar minuten van de wedstrijd ogen beide ploegen nerveus en gaat het tot 6-6 gelijk op. Daarna is het Loon Lions dat met een veel scorende en rebounds pakkende Fieke Ligthart het voortouw neemt naar 6-17 kan weglopen. Het verschil loopt zelf nog wat meer op en na kwart één leidt Loon Lions met 8-21.

Het tweede kwart komt Lintex-Binnenland/Rotterdam onder aanvoering van Zera Butter beter in de wedstrijd, ook al omdat verdedigend is omgeschakeld naar een zoneverdediging waarop Loon Lions geen oplossing heeft. Via 15-22 wordt het na een driepunter van Lisa van den Adel 22-23 en is het weer een wedstrijd. Tot de rust kan Loon Lions echter wel aan de goede kant van de score blijven en uiteindelijke met een 28-30 stand de kleedkamer opzoeken.

Het derde kwart neemt Lintex-Binnenland/Rotterdam langzaam het commando in de wedstrijd over en weet na twee vrije worpen van Corine Manuputty op voorsprong te komen (33-31). Vlak daarna gaat het arbitrale trio echter volledig de fout in door een fout die door Lisa van den Adel wordt gemaakt op Randell van der Lee toe te kennen aan Zera Butter die op een paar meter afstand van de actie staat. Voor Zera is het de vierde fout en de topschutter moet daarom noodgedwongen door coach Joost van Rangelrooy naar de kant worden gehaald. Desondanks weet een goed spelende Michelle Zantman met vier punten op rij en een paar belangrijke rebounds Lintex-Binnenland/Rotterdam in de wedstrijd te houden (39-41), en mede dankzij zes punten op rij van Rianne de Roos gaan beide ploegen met een 45-45 stand het laatste kwart in.

Hierin scherpen beide ploegen de verdediging nog wat verder aan zodat de scores schaars zijn. Loon Lions weet in eerste instantie door “motor” Molly McDowell wel weer een voorsprong te pakken (49-53), maar Lisa van den Adel en Rianne de Roos zorgen voor de 53-53 stand met nog één minuut op de klok. Na slordig balverlies van de thuisploeg is het dan Kim Hartman die voor de 53-55 zorgt en waarop Lintex-Binnenland/Rotterdam geen antwoord meer heeft. De vrije worpen die Molly McDowell met nog een paar seconden verzilverd voor Loon Lions (53-57) bezegelen de nederlaag voor Lintex-Binnenland/Rotterdam in deze wedstrijd.

Scores

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 18, Rianne de Roos 8, Lisa van den Adel 7, Marlous Nieuwveen 6 (+ 10 rebounds), Shay Selby 6 (+ 8 rebounds), Corine Manuputty 4, Michelle Zantman 4.

Vierde wedstrijd

De vierde wedstrijd wordt aankomende zaterdag om 20.00 uur gespeeld in het Topsportcentrum Rotterdam. Toegangskaarten voor de deze wedstrijd zijn verkrijgbaar via het Ticket Center op de website van CBV Binnenland of direct via de link: cbvbinnenland.nl/D1/Tickets.

LET OP: toegangskaarten zijn ook vanaf een uur voor de wedstrijd verkrijgbaar bij de kassa van het Topsportcentrum Rotterdam. Voor deze toegangskaarten geldt echter een toeslag!