Sport: Basketbal

BARENDRECHT – De vierde wedstrijd van het seizoen betekent de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. In tegenstelling tot de eerdere wedstrijden is de tegenstander jong en minder fysiek. Door een gelijktijdige wedstrijd van het 2e team en een vakantie hebben we een kleine selectie van 8 man om de wedstrijd te beginnen.

In het eerste kwart beginnen we goed, de scores zijn verdeeld onder de spelers waar de afronding toch grotendeels onder het bord plaats vindt. 19 Van de 31 punten in dit kwart zijn voor rekening van Sander Trommelen en Kevin Karam. Helaas zijn we verdedigend nog niet scherp en dit wordt in de laatste tweeënhalve minuut van het kwart pijnlijk duidelijk als de tegenstander er 4 (!) driepunters in schiet. Einde van het kwart is de voor al opgelopen naar 10 punten (31-21).

Voor het twee kwart is het duidelijk, verdedigend een stapje harder en beter communiceren. Met onze lengte is de aanvallen geen aandachtspunt, gewoon doen wat we al goed doen. De tegenstander wisselt lekker door en kunnen daardoor een hoop tempo op de mat leggen. Verdedigend zijn we beter bij de les, maar doordat we mee gaan in het tempo zijn we slordig in het afronden. Lichtpunt in de aanval is Kevin Karam die goed wordt gevonden door zijn teamgenoten en een prima eerste helft heeft met al 21 punten. Ruststand is 51-36 voor Vertom/Binnenland.

Voor het derde kwart blijft het aandachtspunt de communicatie in de verdediging. De scores zijn ten opzichte van het tweede kwart beter verdeeld over het team (iedere speler scoort in dit kwart). Toch blijft het gat te klein om te verslappen. Echt een vuist kan de tegenstander niet maken, maar wij kunnen ook niet echt de wedstrijd op slot gooien. We lopen slecht 4 punten uit over dit kwart, en dit had veel meer kunnen zijn (78-59).

Voor het vierde kwart geld dat we zakelijk de wedstrijd tot een einde moeten brengen. Geen fouten maken en niet tegen onnodige blessures aan lopen. In dit kwart buiten we onze lengte goed uit, op één punt na komen de punten van onze big guys Jean-Pierre, Sander en Kevin. Ondanks dat we verdedigend niet een beste pot spelen, komt de winst voor ons niet in gevaar. Einduitslag komt uiteindelijk op 96-77.

Hoofddorp

De volgende wedstrijd voor Vertom/Binnenland is op 28 oktober in en tegen Hoofddorp. Verdedigend zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt.

Scores: Thomas de Weerd (13), Dennis van der Graag (5), Menno Endeveld (5), Reinier van Vilsteren (8), Sander Trommelen (19), Jean-Pierre Smiet (8), Kevin Karam (37!)