Sport: Basketbal

BARENDRECHT – In het derde duel van het nog jonge seizoen brengt het team van Vertom/Binnenland in het pittoreske Arnhem. Helaas zonder Jasper de Groot die tijdens de training een blessure heeft opgelopen, voor de rest is het team compleet. De eerste score van de wedstrijd is van Wouter Cabaret, afgerond met een bonus vrije worp wegens een fout van de tegenstander. Verdedigend staan we redelijk, een aandachtspunt is de boomlange center van de Eagles. Hard verdedigen en hard lopen zorgen voor de scores.

Tussenstand na het eerste kwart 17–23 voor Vertom/Binnenland. Het tweede kwart beginnen we niet scherp in de verdediging, gelukkig kunnen we dit aanpassen door betere communicatie. Vertom/Binnenland loopt één punt uit naar 36-43.

Ondanks het fysieke spel van de Eagles blijft het team scherp verdedigen en aanvallen. De scores blijven vallen en Sander Trommelen maakt goed gebruik van de kleinere verdediger. Dit resulteert in scores en goede passes naar teamgenoten als Wouter Cabaret en Reinier van Vilsteren. Verdedigend blijven we bij de les. Vertom/Binnenland gaat met een 50-63 voorsprong het laatste kwart in. Scores komen van Jean-Pierre Smiet na goede acties van Dennis van der Graaf en Sander Trommelen. Door een verlies aan concentratie komen de Eagles toch een aantal keer te makkelijk te scoren. De einstand is uiteindelijk 70-86 toch nog duidelijk in het voordeel van Vertom/Binnenland. Wederom een teamprestatie waar een ieder zijn bijdrage aan heeft geleverd.

Scores: Thomas de Weerd (3), Dennis van der Graaf (6), Menno Endeveld (13), Olivier Heidman (0), Reinier van Vilsteren (7), Sander Trommelen (14), Wouter Cabaret (19), Jean-Pierre Smiet (4), Niels Ritstier (0), Kevin Karam (20).

Eerste thuiswedstrijd

Volgende week zaterdag spelen we onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen om 17.45 uur in de Driesprong. De tegenstander is de Basketbal Academie Limburg.