BARENDRECHT – [Video] Aarnoudse Binnenland tegen Black Eagles was een wedstrijd om een plaats in de play offs. Beide teams konden zich geen verliespartij meer veroorloven waarbij wel gezegd moet worden dat Black Eagles met 4 wedstrijden tegen de 3 topteams een nog heel zwaar programma moest af werken. Aarnoudse had de uitwedstrijd in Rosmalen met 92 – 84 verloren, dus de doelstelling was dus om met meer dan 8 punten te winnen zodat het doelsaldo in ons voordeel zou uitvallen.

Aarnoudse begon voortvarend aan de wedstrijd. In een hoog tempo werd er zeer goed geopend. In de aanval werd er gevarieerd gespeeld. Tussenstand 30 -20. Black Eagles herpakte zich en ging onder aanvoering van Jeroen van Vugt de strijd met Aarnoudse Binnenland aan. Het verschil in speelstijl was hier duidelijk zichtbaar. Waar Aarnoudse vooral de combinatie zocht was het spel van Black Eagles veel meer gericht op de 1 tegen 1. Aarnoudse had het hier moeilijk mee. Ruststand 47 – 36. Na de rust het zelfde beeld. Door een goede tactische omzetting in de verdediging van Black Eagles konden zij terugkomen in de wedstrijd. Tussenstand na het 3e kwart 62 – 56. In het begin van het 4e kwart leek Aarnoudse echt in de problemen te komen, maar via een reeks goed scores van Yasalde Paz Costa en Sander Trommelen werd de wedstrijd in het slot gegooid. Black Eagles kon het tempo niet meer bijhouden wat een eindstand van 89 – 70 gaf. Buiten de winst was het ook goed om te zien, dat Sander Trommelen na lang blessure leed op de weg terug is en dat Olaf Petersen zijn reputatie van driepunt schutter volledig waar maakte. Grote uitblinker was echter Yasalde Paz Costa die met 24 punten ook topscorer was.

Door de overwinning van Aarnoudse Binnenland op Black Eagles is Heren 1 definitief geplaatst voor de Final 4 van de promotiedivisie!

Aarnoudse Binnenland moet zijn laatste wedstrijd tegen Cangeroes spelen. Na deze wedstrijd zal bekend zijn of Groene Uilen of Red Giants de tegenstander in de play offs zal worden.

Scores: Yasalde – 24, Olaf – 17, Sander – 17, Wouter – 9, Niels – 8, Martijn – 5, Sjoerd – 5, Gillian – 2, Kevin – 2.

Video: WebErikBinnenland Heren 1, BarendrechtNU

(Op alle video's berust copyright. Video's mogen zonder toestemming v.d. maker niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)