BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de strijd om de derde plek op de ranglijst tegen CTO Amsterdam met 68-91 verloren. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy speelde zonder bezieling en werklust en verloor terecht van het opleidingsteam uit Amsterdam. Door de nederlaag speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam in de halve finale van de play-offs tegen Loon Lions dat weliswaar met 63-49 verloor bij Lekdetec.nl maar op onderling resultaat toch de eerste plek in de eindrangschikking kon behouden.

Voor Lintex-Binnenland/Rotterdam was de wedstrijd tegen CTO Amsterdam de laatste test voor de bekerfinale van volgende week, maar op basis van wat gisteren (Zaterdag 21 maart 2015) de ploeg liet zien, heeft de coaching staf nog veel werk te verrichten om het team goed aan de start te laten verschijnen.

Lintex-Binnenland/Rotterdam begint nog wel goed aan de wedstrijd via driepunters van Shay Selby en Zera Butter en een score van Marlous Nieuwveen (10-3), maar vanaf dat moment is CTO Amsterdam de bovenliggende partij. Emese Hof blijkt niet af te stoppen te zijn inside en onder haar aanvoering is de stand na het eerste kwart al 13-24.

Ook het tweede kwart laat hetzelfde beeld zien, Lintex-Binnenland/Rotterdam speelt zonder bezieling en wordt op elk onderdeel afgestraft door CTO Amsterdam. Via 20-35 is de stand bij rust al 31-47 en lijkt de wedstrijd gespeeld.

Rianne de Roos, één van de weinige speelsters die wel haar niveau haalt, is de start van het derde kwart licht in het voordeel van Lintex-Binnenland/Rotterdam (40-53), maar halverwege het kwart stort het kaartenhuis van de thuisploeg compleet in elkaar zodat de marge aan het eind van het derde kwart al 25 punten is (46-71).

Het laatste kwart probeert Lintex-Binnenland/Rotterdam via een press nog in de wedstrijd te komen en heel even lijkt dit ook te lukken (60-80), maar wederom Emese Hof is diegene die de ban breekt voor het CTO dat vervolgens zonder problemen de winst over de eindstreep brengt en via een 68-91 definitief de derde plek op de ranglijst pakt.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Rianne de Roos 18 (+ 8 rebounds), Zera Butter 13 (+ 5 assists), Marlous Nieuwveen 10 (+ 7 rebounds, 6 assists), Michelle de Graaf 10, Shay Selby 8, Lisa van den Adel 5, Linda Appers 5, Yvette Adriaans 2.

Bekerfinale

Volgend weekend speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam om 19.30 uur de nationale bekerfinale in Sportcentrum Arcus in Wijchen tegen Lekdetec.nl. Op woensdag 1 april starten dan de halve finales van de play-offs.