Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland kunnen de aspiraties om te gaan strijden voor de nationale titel dit seizoen wel vergeten. In een belangrijk 4 punten duel tegen Lekdetec.nl zakte het team van coach Joost van Rangelrooy in een goed bezochte sporthal De Driesprong diep door de ondergrens en verloor na een ruststand van 18-43 uiteindelijke met 42-79.

Lintex-Binnenland lijkt binnen twee weken verandert te zijn van een team dat de koplopers van de Vrouwen Basketball League het vuur aan de schenen legde tot een ploeg die amper strijd levert en de ring op geen enkele manier weet te vinden. Tegenstander Lekdetec.nl daarentegen toonde meer besef dat het een cruciaal duel was en troefde Lintex-Binnenland op alle fronten af waardoor het terecht de winst mee nam naar Bemmel. Lintex-Binnenland zal om het seizoen nog enigszins te redden, zijn pijlen nu volledig moeten gaan richten op het bekertoernooi, waarin het CTO de laatste horde is om de finale te bereiken.

Wedstrijd

Lintex-Binnenland begint de wedstrijd te slap en onder aanvoering van Karin Kuijt pakt Lekdetec.nl al snel een 2-9 voorsprong. Rianne de Roos antwoord dan nog wel maar het slordige spel van de thuisploeg zorgt ervoor de de regerend landskampion simpel verder kan weglopen en al na kwart één met 11-21 de leiding heeft. Het tweede kwart gaat Lekdetec.nl gewoon verder waar het gebleven is daar waar Lintex-Binnenland aanvallend ijs- en ijskoud blijft, en bij rust is de wedstrijd eigenlijk al gespeeld (18-43).

De vele supporters van Lintex-Binnenland hopen nog dat na de rust er een ander team op het veld verschijnt maar de werkelijkheid is anders. Het schot valt totaal niet en het geloof op een goede afloop is snel weg. Lekdetec.nl ruikt bloed en loopt alsmaar verder weg van de thuisploeg en kan het laatste kwart ingaan met een 28-60 voorsprong. Het laatste kwart is daarom slechts een formaliteit en uiteindelijk gaat de winst met 42-79 naar Lekdetec.nl.

Scores

Scores: Rianne de Roos 10 (+ 8 rebounds), Eline Kasius 9 (+ 7 rebounds), Esther Fokke 6, Lisa van den Adel 5, Yvette Adriaans 3, Zera Butter 2 (+ 7 rebounds, 7 steals), Michelle Zantman 2, Roubehie-Fissa 2, Linda Appers 2, Shari Jeffrey 1.

Amazone

Volgende week zaterdag speelt Lintex-Binnenland in sporthal Galgenwaard in Utrecht de uitwedstrijd tegen Amazone.