DKC een maatje te groot voor The Flying Shuttle

The Flying Shuttle moest het onderspit delven tegen een compleet DKC uit Den Haag met een duidelijke 7-1 nederlaag. Het ontbreken van Daphne Jansen (interland verplichtingen) en Emil Hyber Kristensen kon TFS het goede resultaat van vorige week niet voortzetten. Alleen Alida Chen wist haar single tegen Marlies Baan in winst om te zetten. Maar een goede wedstrijd mentaliteit en inzet winst TFS goede tegen stand te geven aan DKC.

De heren dubbel van Ruben Kweekel en Tom Blinde tegen Michiel Kruijt en Gijs Duijs geen redelijk gelijk op. Al wisten Michiel en Gijs bij een eind sprint toch de winst naar zich toe te trekken met twee keer 21-15.

Ook de dames dubbel Van Diasy Bommeleijn en Alyssa Tirosentono tegen Alida Chen en Kristey Latakolan geen naar DKC. De dames van TFS starten overtuigend en nemen een ruime voorsprong, toch konden de dames van DKC zowel de eerste als de tweede set naar zich toe trekken met 21-18 en 21-18.

De mannen singles gingen overtuigend naar DKC, Mark Caljouw versloeg Tom Blinde en Dennis van Dalen de Jel had geen probleem met Ruud Nagel.

De tweede dames enkel ging tussen debutant Romy Claassen en Alyssa, de eerste set had Romy last van planken koorts en werd een duidelijke overwinning voor Alyssa. In de tweede set schudden Romy de stres van zich af en ging vrij uit spelen wat meer strijd gaf en met 23-21 net iets te kort kwam voor een derde set.

De mixen gingen naar DKC, Romy en Ruud konden het niet bolwerken tegen Mark en Daisy en werden verslagen met 21-16 en 21-13. Kristey en Ruben maakte er een spannende pot van tegen Michiel en Marlies. De eerste set ging nipt naar DKC 26-24 de tweede werd 21-19 gewonnen door de ploeg uit Den Haag. Zodat een 7-1 nederlaag een feit was.

Ondanks de duidelijke nederlaag was coach Leonard tevreden over het vertoonde spel en de inzet. TFS kijk uit naar volgende week. Dan speelt TFS zaterdag tegen van Zijderveld uit in Amstelveen en zondag om 12.00 uur thuis tegen Roosterse uit Limburg.

Foto: Debutant Romy Claassen