The Flying Shuttle, badminton (2016/2017)

BARENDRECHT – Ook dit keer was Almere te sterk voor de ploeg uit Barendrecht. De uitslag doet vermoeden dat dit een gemakkelijke overwinning was voor Almere, maar niets was minder waar. Vier drie setters en de grote publieke belangstelling was het decor voor een uitstekende partij en een mooi visite kaartje voor onze sport. Ook dit keer was de wedstrijd weer rechtstreeks te volgen via You Tube, waarbij de belangstelling gestaag groeit.

De beide dubbels werden een gemakkelijk overwinningen van de BC Almere. Ruben Kweekel en Ruud Nagel moesten het opnemen tegen Dave Khodabux en Adam Hall die met 21-12 en 21 10 de meerdere waren. Kristey Latukolan en Sandy Bommeleyn konden het ook niet bolwerken tegen Gita Djajawasito en Tamara van der Hoeven deze haalde het tweede punt binnen met twee maal 21-14 voor BC Almere.

Saber Afif ging de baan op tegen Aram Mahmond, dit werd een enerverende pot met uitstekend badminton van beide kanten. De eerste set ging naar Saber met 21-17 in de tweede set liep Saber een behoorlijke achterstand op en liet deze lopen om zijn energie voor de derde set te besparen. Dit pakte goed uit waardoor Saber aan het langste eind trok met 17-21.

Ruud Nagel trof deze keer Leon Nottelman ook deze partij werd in 3 sets gespeeld. In de derde wist Ruud een voorsprong te behalen van 15-11, daarna waren enkele fout keuzes de oorzaak dat Leon terug kon komen in de wedstrijd en de overwinning behaalde met 21 19.

Pascalle van Nielen verraste dit keer door Manon Sibbald te verslaan de eerste set ging met kansen over en weer naar Pascalle met 21-23. De tweede set bleef Pascalle sterk spelen en hielt Manon goed onder druk waardoor het 2e punt voor TFS een feit was met 16-21.

Sandy Bommeleyn kon geen vat krijgen op het spel van Madouc Linders, ondanks haar hoge inzet. In de tweede set wist ze nog 13 punten te scoren maar moest toegeven dat Madouc een maatje te groot was. Beide mixen gingen naar BC Almere, al hadden ze in beide partijen 3 sets nodig om de goed spelende koppels van TFS te verslaan, waardoor de eind uitslag kwam op 6-2 voor de ploeg uit Almere.

Met deze uitslag eindigt The Flying Shuttle op de negende positie van de ranglijst en gaan de strijd aan met de nummers 6 t/m 10 voor behoud van de eredivisie.  De start van deze play-offs zal plaatsvinden op 4 december met een thuis wedstrijd tegen de ploeg uit Hoensbroek, Victoria.