Geslaagde OZH Kampioenschappen bij Energie

Zaterdag 8 september werden bij atletiekvereniging C.A.V. Energie de jaarlijkse Open Zuid-Hollandse Kampioenschappen voor pupillen gehouden op deze traditioneel zonnige dag. Dit jaar streed een record aantal van maar liefst 264 pupillen om 20 titels Open Zuid-Hollands Kampioen voor iedere pupillen-klasse.

Niet alleen de explosieve groei van het deelnemersaantal viel op, maar ook de herkomst van de atleten die uit heel het land (o.m. Groningen, Tiel, Amsterdam, Zwolle, Enschede, Haarlem en Middelburg) kwamen om te proberen Open Zuid-Hollands Kampioen te worden.

De medaillespiegel laat wel zien dat de 3 clubs met de meeste medailles toch uit Zuid-Holland kwamen: Het Westlandse Olympus ’70 grossierde liefst 11 medailles bij elkaar, maar opvallend genoeg geen gouden, maar 6x zilver en 5x brons; het Rotterdamse PAC won 7 medailles, Rotterdam Atletiek won 5 medailles. Energie werd in dit klassement vijfde met 1 gouden, 2 zilveren en 1 bronzen medaille.

Wedstrijdinformatie

Bij de B, C en D pupillen werd er gestreden om de meerkamptitel op de 40 meter sprint, balwerpen en verspringen, bij de A1 en A2-pupillen op de 60 meter sprint, kogelstoten en hoogspringen. Daarnaast werd er bij de C en D pupillen hard gelopen op de 600 meter en door de B, A1 en A2 pupillen op de 1000 meter.

Een kleine en willekeurige greep uit de prestaties: Lars Engel (pupil C) zorgde voor de gouden medaille voor Energie op de 600 meter en hij deed dat ook nog in een nieuw persoonlijk record van 2.05,44! Een zilveren medaille haalde Valerie Sies (pupil D) op de meerkamp, zij gooide de bal 13,48 meter ver, sprong 2,92 meter en liep 7,78 seconden op de 40 meter sprint; ze kwam maar 9 puntjes te kort om kampioen te worden; Valerie tekende ook voor de enige bronzen medaille voor Energie door op de 600 meter 3e te worden in een tijd van 2.33,60.

Tot slot; mede door de inzet van vele vrijwilligers keerden de pupillen tevreden huiswaarts na deze wedstrijd met een medaille of herinneringsvaantje.