Waterpolo dames ZPB naar halve finale na winst op Polar Bears

BARENDRECHT – [Foto’s] De waterpolo dames van ZPB Barendrecht hebben gisteren (Zaterdag 21 november 2015) de thuiswedstijd tegen Polar Bears met een score van 14 – 11 weten te winnen. Vrijdag wonnen de dames uit Barendrecht al de uitwedstrijd in Ede, toen werd het 12-13.

Door deze overwinning gaat het ZPB damesteam door naar de halve finale voor de KNZB beker.

Wedstrijd

De wedstrijd werd geopend in het voordeel van ZPB, maar de wedstrijd bleef daarna tot ongeveer de laatste minuut zeer spannend. De teams waren tot de derde kwart aan elkaar gewaagd waarbij het verschil op het scorebord constant maar 1 of 2 punten was. ZPB weet vervolgens uit te lopen met 12-8, maar daarna lukt het de Polar Bears weer om het verschil terug te brengen tot 12-11.

Dit bleken ook direct de laatste punten voor de waterpolodames uit Ede te zijn, want ZPB maakte de wedstrijd goed af door nog 2 extra punten op het scorebord erbij te schrijven. De Barendrechtse dames winnen met 14-11 en gaan door naar de halve finale voor de beker.

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)