Fotoverslag: BVV Barendrecht - VV Smitshoek

BARENDRECHT – BVV Barendrecht heeft afgelopen dinsdagavond de traditionele oefenpartij met buurman Smitshoek gewonnen. De rood-witten klopten op het eigen sportpark De Bongerd de opponent van de Voordijk met 3-1. In een boeiend duel, dat lang gelijk op ging, viel de beslissing in het laatste kwartier toen de thuisclub twee keer scoorde.

Barendrecht-Smitshoek is inmddels een jaarlijkse klassieker, ditmaal op het veld van de topklasser. De gedegradeerde hoofdklasser bleef geruime knap op de been en had in de beginfase zelfs kansen op een voorsprong.

Aan de overkant hadden mogelijkheden voor Tim Eekman, Danny Moster, Bas Mourits geen succes, Daniel da Cruz kreeg de bal niet langs Barendrecht-keeper Marc van Splunter. Vlak voor de rust kopte Melvin Winterberg wel raak, 1-0.

Na de onderbreking kreeg Smitshoek een strafschop na hands van Jeffrey Aarts. Tom Achterberg prikte de elfmetertrap binnen, 1-1. Vervolgens werd er aan beide kanten volop gewisseld. Bij Barendrecht maakte Bart Fiegel zijn debuut, hij schoot uit de draai naast.

Met nog een kwartier op de klok kwam Barendrecht toch weer op voorsprong. Opnieuw door een rake kopbal, ditmaal van Richie Basoski, 2-1. Het slotakkoord was voor Joey Jongman die knap door de Smitshoek-defensie soleerde en zelf afwerkte, 3-1.

Barendrecht – Smitshoek 3-1 (1-0)

41. 1-0 Winterberg, 58. 1-1 Achterberg (strafschop), 77. 2-1 Basoski, 90. 3-1 Jongman.
Opstelling Barendrecht (1e helft): Van Splunter; Eekman, Bommeleijn, Aarts, Van Katwijk; Mourits, Kroon, Monster; Winterberg, Esajas en Basoski.
2e helft: Ronteltap; Fofane, Stolk, Aarts (Bommeleijn), Eekman; Navajas Sanchez, Jongman, Van Gastel; Winterberg (Basoski), Esajas (Fiegel) en Sönmez.
Opstelling Smitshoek (1e helft): Van de Wijgaart; Van Bruggen, Malaihollo, Tabbers, Fonseca; Achterberg, Wever, De Ronde; Leona, Verburg en Da Cruz.
Wissels: Struis; Dekker, Van Hemert, Ramos, Bravenboer, Visser, Snijders, Van Gelderen en Van der Linden.

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)