Dani Loonstra en Sophie Bijkerk bij internationale Trophy in Dortmund

BARENDRECHT –Vorige week werd in Dortmund de NRW Trophy 2015 verreden. Een jaarlijkse grote internationale wedstrijd waarin ook een selectie Nederlandse rijdsters de punten trachtte binnen te halen. In het Nederlandse team was er deelname door rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden in diverse categorieën.

De Barendrechtse Dani Loonstra (10) reed een kür in haar 2e internationale wedstrijd met pech waarin 3 elementen niet goed lukten waardoor haar puntentotaal laag uitviel. Zij eindigde op de 22e plaats met een puntentotaal van 25,13.

Sophie Bijkerk springt dubbel Axel

Deze categorie met een sterk deelnemersveld van 38 rijdsters kende een hoog niveau. De Barendrechtse Sophie Bijkerk reed een sterke kür met veel nieuwe elementen en risico’s. In haar korte en lange kür was ze hierdoor wat onstabiel en leek onzeker maar alle sprongen lukten en sprong zij voor de eerste maal de dubbel Axel in haar kür. Dit herhaalde zij twee maal in de vrije kür en liet een moeilijke sprongcombinatie zien. Sophie behaalde een totaalscore van 69 punten (bijna 70) en eindigde hiermee op de 27e plaats.