Podiumplaatsen voor kunstrijdsters Dani Loonstra en Sophie Bijkerk in KNSB selectiewedstrijd

EINDHOVEN – Tijdens de 6e en laatste KNSB selectiewedstrijd in Eindhoven op 4 en 5 februari 2017 in Eindhoven wisten zowel Dani Loonstra (12) als Sophie Bijkerk (14) opnieuw een prima prestatie te leveren.

In de categorie Advanced Novice reed Dani zaterdag de korte kür in een deelnemersveld van 18 rijdsters. Dani reed een prima technisch programma en eindigde met 27,38 punten en een SB op een derde plaats.

Zondagochtend stonden de rijdsters weer vroeg op de Eindhovense ijsbaan voor de lange kür. Dani reed een sterke lange kür en behaalde 49,87 punten. Met een puntentotaal van 77,28 steeg Dani naar de 2e plaats in de eindranking.

Aansluiting met nationale top

In de categorie Junioren kwam Sophie Bijkerk (14 jaar) uit Barendrecht in actie. De punten voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap had Sophie al in eerdere wedstrijden bij elkaar geschaatst. Sophie’s doel was dan ook haar zogenaamde Personal Best in Eindhoven te verbeteren. Zowel in de korte kür als in de lange kür wist Sophie te overtuigen en verbeterde in totaal haar Personal Best met maar liefst 7,5 punt naar 94.75 punten. Dit was genoeg om beslag te leggen op een zéér verdiende derde plaats. Sophie bewijst hiermee dat ze na haar blessure op de goede weg is om weer aansluiting te krijgen bij de top in het kunstschaatsen.

Dani en Sophie hadden zich al ruimschoots gekwalificeerd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap. Dit zal van 23 t/m 26 februari 2017 verreden worden als onderdeel van de internationale Challenge Cup 2017 in Den Haag.