Korfbal

BARENDRECHT – Na twee competitiewedstrijden te hebben gespeeld moest Vitesse A1 deze week flink aan de bak in Dordrecht. Het was aan Oranje Wit A1 de taak om hun felbegeerde eerste plaats te verdedigen en met Vitesse op hun hielen in het klassement konden ook zij het zich niet veroorloven steekjes te laten vallen.

Vitesse opende scherp met een 0-1 voorsprong, waarna Oranje Wit direct antwoorde met een feilloos schot. Of het vervolgens een gebrek aan scherpte of een overdaad aan zenuwen was, weten we niet, maar aan beide kanten werd er veel gemist. Duidelijk was wel dat de twee ploegen het elkaar ontzettend moeilijk maakten en het scoren niet wilde vlotten. Dit resulteerde in een 6-4 als ruststand.

In de tweede helft zou blijken wie de langste adem had. Kleine foutjes in de plaatsing van Vitesse zorgde ervoor dat het gat langzaam groter werd in het voordeel van Oranje Wit. Toch lukte het de ploeg uit Dordrecht niet om weg te lopen van Vitesse. Het doorzettingsvermogen van Vitesse zorgde ervoor dat de ploeg het gat weer wist te verkleinen tot één doelpunt verschil. Jammer genoeg deed ook Oranje Wit er nog een stapje bij en scoorde direct twee doelpunten achter elkaar, waarna de spirit van Vitesse inzakte en Oranje wit weg liep met een gat van vier punten. De wedstrijd eindigde in een 14-9 overwinning voor Oranje Wit.

Beide ploegen hebben hard geknokt en het heel lang spannend gehouden voor de toeschouwers. De rematch bij Vitesse over een half jaar wordt zeker weer een spannende wedstrijd.

Vitesse mag zich nu gaan concentreren op GKV A1, dat komende zaterdag op bezoek komt in Barendrecht. Beide ploegen hebben vier punten uit de eerste drie duels weten te halen, dus belooft
ook dit weer een spannende wedstrijd te worden.

Kom Vitesse A1 dus allemaal aanmoedigen komende zaterdag om 12:40 op de Bongerd!