Eerste competitiewedstrijd nieuwe seizoen HCB Dames

Vandaag was het dan zover, onze aller eerste competitie wedstrijd van dit seizoen. Na een aantal weken goed te hebben getraind en oefenwedstrijden te hebben gespeeld, waren we er dan ook klaar voor. Om half 12 zaten we allemaal klaar in de kleedkamer te wachten op de bespreking. Toen kwam onze manager: Elca binnen met nog een leuke verassing tussendoor, ons nieuwe tenue en trainingspak waren er! Helaas waren de sokken er nog niet, maar onze nieuwe sponsor, VIP mode Barendrecht, heeft een mooie plek gekregen op ons nieuwe shirt.

Na het passen en het napraten over het tenue was het dan zover, we gingen ons voorbereiden. Na de bespreking begonnen we met onze warming-up, waarna de wedstrijd om 12:45 dan echt kon beginnen.

In eerste instantie ging het gelijk op, maar al snel maakte onze invaller Arianne de 1-0. Kort daarna viel ook de 2-0 de bal werd op de hoogte van de strafbalstip in het goal geflatst, ook dit doelpunt maakte Arianne. Daarna volgde Emily met de 3-0, dit deed zij door vanaf de zijkant van de cirkel op het goal te slaan. Iets voor de rust viel de 4-0, dit doelpunt werd gescoord door Mara, ze scoorde dit doelpunt door vanaf de achterlijn in het goal te schieten.

In de rust stond het 4-0, maar we wisten niet van ophouden. Na een mooie aanval van Nian, kreeg Fenna de bal en sloeg de bal vanaf randcirkel door de benen van de keeper in het goal, daar was de 5-0. Daarna kwam Maaike met de 6-0, zij sloeg de bal hoog in de linkerkant van het goal! Niet veel later kwam Marieke, zij nam de bal rustig aan en liep tussen de verdedigers door en pushte de bal in het goal, daar was dan ook de 7-0. Tot slot kwam er dan nog 8-0, die werd gemaakt door onze laatste vrouw: Kelly. Zij sloeg de bal vanaf de zijkant in de korte hoek. Helaas kreeg Evergreen nog een strafcorner en maakte zij de 8-1. Na nog een aantal kansen om een doelpunt te maken, wat helaas niet meer lukte, was de wedstrijd afgelopen.

De eerste wedstrijd hebben we met elkaar mooi afgesloten met 8-1 winst!

Aankomende twee weken spelen we uit. Zondag 20 september spelen we om 12:45 uur uit tegen Prinsenbeek. Zij hebben vandaag (Zondag 13 september 2015) met 5-1 verloren van Rapide. We hebben er nu al weer zin in en hopen jullie allemaal bij Prinsenbeek aan de kant te zien.

Een trotse sponsor 🙂 VIP Ladies Fashion !

Posted by HCB Dames 1 on zondag 13 september 2015