Hockeydames HCB vechten zich terug tot 2-2 tegen Derby

BARENDRECHT – [HCB Dames 1, Maaike] [Foto’s] Vandaag, 22 november, stond de wedstrijd tegen Derby D1 op het programma. Om aansluiting te houden met de bovenste ploegen van de competitie was het voor Barendrecht belangrijk om deze middag de 3 punten binnen te slepen.

De eerste helft was het Derby dat de overhand had. Zonder echt grote kansen te creëren zette Derby wel continu druk op de Barendrechtse verdediging, terwijl Barendrecht alleen in de omschakeling af en toe gevaarlijk kon worden. In de 28e minuut was het dan ook Derby dat de score kon openen. Dit betekende met een 0-1 stand de rust in.

Na de rust in de warme kleedkamer te hebben doorgebracht, begon Barendrecht fel aan de tweede helft. Dit resulteerde al snel in de 1-1. Een onderschepping op het middenveld en een goede pass van Fenna zorgden ervoor dat Aline een-op-een tegenover de keeper kwam te staan en Barendrecht op gelijke stand bracht. Na deze goal ging Barendrecht op zoek naar de 2-1. Het wist een aantal goede mogelijkheden te creëren maar kon niet doeltreffend uithalen. Enigszins tegen de verhoudingen in kon Derby in de 53e minuut aan de andere kant wél een goal maken. Na een voorzet kon een speelster van Derby de bal binnentikken: 1-2.

De dames van Barendrecht gaven de moed echter niet op. Door aanvallend sterk te spelen werden er een aantal strafcorners afgedwongen. Hoewel er enige commotie ontstond na het fluiten van de scheidsrechters voor een corner, liet Barendrecht zich hierdoor niet afleiden. Een strak genomen corner zorgde voor paniek in de verdediging van Derby en uiteindelijk wist Esther de bal de goal in te krijgen: 2-2.

In het verdere vervolg van de 2e helft ging het spel over en weer, waar Barendrecht de meeste kansen had om de winst binnen te halen. Met twee strafcorners voor Derby in de laatste minuten werd het nog even spannend, maar Barendrecht hield de verdediging gesloten en kon daarmee de 2-2 behouden.

Competitie

Volgende week staat de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie op het programma, namelijk om 12:45 uit tegen Zevenbergen.

Fotograaf: Stefan Legemaate, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)