Korfbal

BARENDRECHT – Na het verlies tegen Tilburg en het gelijkspel tegen Vriedenschaar is het door Cazdak Installatietechniek en Dakbedekkingen gesponsorde Vitesse afgelopen zaterdag tegen Fortis opnieuw niet gelukt om er met de winst vandoor te gaan. Vitesse kent zodoende een slechte start van de zaalcompetitie met slechts 1 punt uit 3 duels.

Na een goede en gezellige maaltijd stapte Vitesse in de auto’s naar Middelburg met het idee de eerste overwinning binnen te halen. Fortis was een bekende ploeg waar in de oefencampagne al tegen geoefend was. Deze oefenwedstrijd werd verloren, daarom werd in de voorbesprekingen de nadruk gelegd op de zaken die toen verkeerd gingen. Belangrijk was om niet weer in dezelfde fouten te trappen.

Beide ploegen schoten uit de startblokken en binnen enkele aanvallen stond het al 2-2. Een spannende wedstrijd leek in de maak. Helaas was het Fortis dat de regie in handen nam. Vitesse maakte verdedigend toch weer dezelfde fouten als in de oefenwedstrijd. Daarnaast schoten de dames van Fortis in deze fase met scherp, mede daarom liep Fortis uit naar een 5-2 voorsprong, om er vervolgens 8-5 van te maken.

Vitesse zat verdedigend absoluut niet in de wedstrijd deze eerste helft. Het was zelfs Fortis dat verder uit kon lopen voor rust. De ruststand van 16-11 was helaas een juiste weergave van de verhoudingen. De tweede helft moest er iets gaan veranderen. Verdedigend moest het veel solider, zonder fouten.

Vitesse kwam, niet voor het eerst dit seizoen, geweldig uit de kleedkamer. Want 4 doelpunten op rij zorgde voor een 16-15 tussenstand, waardoor de wedstrijd weer alle kanten op kon. Helaas zorgde enkele persoonlijke fouten er direct weer voor dat Fortis weer uit kon lopen naar een ruime voorsprong. (19-15) Vitesse moest nogmaals in de achtervolging, en opnieuw was het te wijten aan het slappe verdedigen.

Deze tweede achtervolging verliep opnieuw positief, want na een 22-18 tussenstand kwam Vitesse weer terug tot 23-23. Een spannende slotfase brak aan. Het was Fortis dat weer weg liep naar 2 doelpunten verschil. Toch kwam Vitesse 30 seconden voor tijd weer terug op gelijke hoogte. Fortis zette echter hun joker in. De invalheer had maar 1 schot nodig om te wedstrijd in het voordeel van Fortis te bepalen, wat resulteerde in een zure nederlaag voor Vitesse.

Opnieuw heeft Vitesse hard geknokt voor de punten. Vitesse bleef geloven in de overwinning, ondanks meerdere ruime achterstanden. Mentaal zat het wel goed, verdedigend werden echter teveel fouten gemaakt om echt aanspraken te maken op de overwinning.

IJsselvogels

Volgende week komt IJsselvogels op bezoek in de Bongerdhal. Vitesse zal er weer alles aan gaan doen om die eerste overwinning binnen te halen. De wedstrijd zal om 19:00 uur beginnen en Vitesse E3 en Vitesse E4 zullen team van de week zijn.

Doelpuntenmakers

Doelpuntenmakers Vitesse: Rien Graafland (9x), Mandy Biesbroek (4x), Dennis van der Pol (3x), Thomas Hilbrands (3x), Inge Plaisier-Kars (2x), Christian van Helden (2x), Ingeborg van der Steen-Hofland (1x), Noortje Kars (1x)