Barendrechtse hockeyheren winnen belangrijke wedstrijd in de strijd tegen degradatie

BARENDRECHT – [Foto’s] Terwijl de temperatuur gistermiddag (Zondag 28 mei 2017) tegen de 25 graden aan zat moesten de Barendrechtse hockeyheren stevig aan de bak. In een spannende wedstrijd tegen Schiedam moesten de heren presteren om degradatie te voorkomen.

Het duurde even voordat de snelle en tactische acties op gang kwamen, maar Barendrecht werd sterker naarmate de wedstrijd vorderde. De heren kregen toen ook nog een tegenvaller te voortduren: een goal werd, na overleg tussen de twee scheidsrechters, afgekeurd. Het einde van de wedstrijd had vervolgens een doelpuntenregen kunnen worden, maar helaas voor de Barendrechters werd de éne na de andere grote kans nét gemist. Desondanks wist HCB Heren 1 de wedstrijd met 2-1 te winnen.

Het verslag door HCB Heren 1 zelf:

Het eerste herenelftal van HC Barendrecht heeft gisteren (Zondag 28 mei 2017) goede zaken gedaan in de strijd tegen degradatie. Op Sportpark de Doorbraak werd middenmoter Schiedam H1 met 2-1 verslagen.

In het begin van de wedstrijd zag het er niet naar uit dat de mannen uit Barendrecht er met de punten vandoor zouden gaan. In de eerste 10 minuten kregen de bezoekers vier strafcorners. Door enkele goede reddingen van doelman Roberto Broere bleef Barendrecht op de been.

Na de drinkpauze, die door het warme weer door de scheidsrechters werd ingelast, was er een ander Barendrecht te zien. Waar het eerst rustig achterover leunde werd nu de aanval gezocht. Dit resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Na een vlotte combinatie tussen Jasper Willems en Tim Schilling wist Joost Valster de bal bij de tweede paal binnen te tikken. “Een doelpunt volgens het boekje, eigenlijk een typische Barendrecht goal waar we al een lange tijd op trainen“, aldus de doelpuntenmaker.

Er leek geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg, maar toch ging het twee minuten voor het einde van de eerste helft fout. Een door Barendrecht stom weggegeven strafcorner werd door Schiedam binnengeschoten, 1-1. Na de rust was het Barendrecht dat veelvuldig de aanval zocht. “Op een gegeven moment stonden wij voorbij de middenlijn op te bouwen“, aldus de centrale verdediger Justin van Vliet. Toch was het pas negen minuten voor tijd dat Jasper Willems de bevrijdende 2-1 wist te scoren. De topscorer van HCB wist feilloos af te ronden nadat hij de keeper van Schiedam had omspeeld.

In de resterende minuten verzuimde de thuisploeg om verder uit te lopen. Zo bleef na 70 minuten op Sportpark De Doorbraak de 2-1 op het scorebord staan. Dankzij de overwinning stijgt het eerste weer een plek op de ranglijst en doet het weer volop mee in de strijd voor handhaving in de Tweede Klasse.

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)