Hockeydames zien sprookje werkelijkheid worden: 3-2 winst

BARENDRECHT – [Foto’s] [HCB Dames 1] Er was eens… Spijkenisse, een club waar onze dames nog wel een giftig appeltje mee te schillen hadden. De laatste wedstrijd dat onze dames tegen hen speelde, leefde zij niet zo gelukkig. De eerste helft speelde zij in een sprookje, totdat onze dames in de rust een giftige appel hadden gegeten. Ze vielen in slaap. Gelukkig kregen onze dames de kans het sprookje te herschrijven.

Onze dames werden zondag wakker gespeecht door onze prins Jeroen en kwamen gedreven het veld op. Al vrij snel lukte het onze dames om de pen in eigen hand te nemen. Zij gaven Spijkenisse geen kans om in het spel te komen. Spijkenisse kreeg het niet voor elkaar om onder de Barendrechtse druk uit te komen.

Onze dames hadden al een paar kansen en strafcorners gehad, toen Barendrecht opnieuw mocht aanleggen voor een strafcorner. De bal kwam terug van de keeper. Het was Nian die het glazen mijltje paste. De rebound resulteerde in een doelpunt. Met een voorsprong van 1-0 gingen we de rust in.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de wedstrijd in de hand? Dat antwoord leek duidelijk. Ook de tweede helft gingen de combinaties van onze dames verder. Na een mooie spreuk van Aline werd het doel geopend en mocht Emily tekenen voor de 2-0.

Helaas leek het hierna alsof Barendrecht was geprikt door een spinnewiel. Onze schone slaapsters waren er niet meer bij. Spijkenisse kreeg een strafcorner. Via een tip ging deze het goal in, 2-1. Het was zaak dat onze dames snel hun weg weer vonden , anders zou het sprookje wel eens slecht af kunnen lopen.

Ze probeerde de broodkorrels te volgen, maar deze waren al weg gepikt. Uiteindelijk hoorde zij daar, bij het snoephuisje, schuimpje Michiel. Vriendelijk riep hij: “doorlopen”. Dit leek te helpen. Onze dames kregen weer kansen. Het lukte kleinduimpje, Kelly, nog een strafcorner om te zetten in doelpunt. 3-1.

De prinsessen van Spijkenisse probeerde nog terug te komen met een knap geschoten backhand in de kruising. Met nog een kleine 10 minuten op de klok werd het nog spannend. Gelukkig wisten onze prinsessen het achterin nog dicht te houden. Met de uitslag 3-2 leefde zij nog lang en gelukkig.

Fotograaf: Jordi Menheer, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)